2 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Waterman’s Jag: achteras rubbers….
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2023
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 28 november 2022 12:04 PM
  [ # 16 ]

Zoiets zeg maar

 

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4908
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 november 2022 03:48 PM
  [ # 17 ]
waterman schreef:

Die 3.8 van mij heeft last van een kleine verkoudheid. Hij niest bij rustig accelereren tot 2500 toeren een beetje. Dat had ie tijdens de eerste proefrit ook en was keurig opgelost bij aflevering. Zaterdag kwam het weer terug en zojuist heb ik contact gehad met de specialist waar de auto vandaan komt. Ze halen de auto op en gaan er nog eens goed naar kijken en het oplossen. Keurige service binnen de garantie.

Hij heeft SU carburateurs en zoals je ongetwijfeld zult weten hebben die een oliedempertje in de gasschuif en als daar te weinig olie in zit gaat de gasschuif te snel omhoog en gaat hij niezen.

Dopje aan de bovenkant er af, olie sae 20 er in en het probleem moet over zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 november 2022 03:50 PM
  [ # 18 ]
Nielsje schreef:

Ik verwacht eigenlijk dat er een of andere luxe inlegset in de kofferbak standaard werd geleverd.
Met bijpassende koffers enzo.

Amice, daar bestaan Range Rovers voor. Je rijd met je Jag naar het estate waar de “shoot” plaats vindt en daar stap je over in de RaRo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 november 2022 03:51 PM
  [ # 19 ]
Han S schreef:
waterman schreef:

Die 3.8 van mij heeft last van een kleine verkoudheid. Hij niest bij rustig accelereren tot 2500 toeren een beetje. Dat had ie tijdens de eerste proefrit ook en was keurig opgelost bij aflevering. Zaterdag kwam het weer terug en zojuist heb ik contact gehad met de specialist waar de auto vandaan komt. Ze halen de auto op en gaan er nog eens goed naar kijken en het oplossen. Keurige service binnen de garantie.

Hij heeft SU carburateurs en zoals je ongetwijfeld zult weten hebben die een oliedempertje in de gasschuif en als daar te weinig olie in zit gaat de gasschuif te snel omhoog en gaat hij niezen.

Dopje aan de bovenkant er af, olie sae 20 er in en het probleem moet over zijn.

Helaas: de olie is op peil en van de juiste soort. De carburateurs zijn recentelijk geserviced maar het kan zijn dat er nog eens naar de afstelling gekeken moet worden. Hoe dan ook: niet voor mij.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4908
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 november 2022 06:41 PM
  [ # 20 ]

De naaldsproeiers zijn verstelbaar met een schroefje en het kan een arm mengsel zijn. Wat je ook zou kunnen proberen is dikkere olie in die dempertjes, helpt dat niet dan is er een ander probleem.

De bedoeling van die dempertjes weet je, maar voor wie dat niet weet: als je gas geeft ontstaat er vacuum in de kamer welke de gasschuif omhoog trekt, maar de SU carburateur heeft geen accelleratiepomp die het mengsel rijker maakt bij het gas geven en als die gasschuif heel snel omhoog gaat is het mengsel te arm, dus wordt hij wat vertraagd door een oliedempertje.

En hoe dikker die olie, hoe langzamer hij omhoog gaat. Het is eigenlijk een heel grote bromfietscarburateur.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 november 2022 07:00 PM
  [ # 21 ]

Maar als de olie te dik is dan gaat ie onwijs inhouden. Dat is een bekende kwaal, ook bij andere auto’s met SU’s. Vooralsnog doe ik er zelf niets aan. Er zit garantie op, mag ook wel voor dit geld, en die mannen willen het ook graag oplossen. Dus komen ze de auto ophalen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4908
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 november 2022 07:08 PM
  [ # 22 ]

Ik ben wel benieuwd wat het probleem veroorzaakt.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3820
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 december 2022 10:48 AM
  [ # 23 ]

Wat een schitterende Jaguar! Gefeliciteerd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 december 2022 01:41 PM
  [ # 24 ]
Han S schreef:

Ik ben wel benieuwd wat het probleem veroorzaakt.

Het is een combinatie van factoren. Ten eerste kwam ik er achter dat de vacuumleiding naar de verdeler niet helemaal lekker aansloot. Dat was snel opgelost. Daarna heb ik de ontsteking nog eens afgesteld, die stond een tikje te laat. Beide aanpassingen hebben de “drivability” met 80% verbeterd. Ik vermoed echter dat er wellicht toch ook een bougiekabel doorslaat. Morgen halen ze de auto op voor die puntjes.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 december 2022 01:43 PM
  [ # 25 ]
woutersmits schreef:

Wat een schitterende Jaguar! Gefeliciteerd.

Dankjewel. Vanmorgen een lekkere en bovenal vlotte rit naar kantoor gehad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3820
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 december 2022 02:42 PM
  [ # 26 ]

Wat een feest met zo’n prachtig verlicht dashboard.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 december 2022 03:32 PM
  [ # 27 ]

Geweldige foto, uit de tijd dat er nog meubelmakers werden ingeschakeld om een dashboard te ontwerpen.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4908
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 december 2022 04:11 PM
  [ # 28 ]

En echt hout hé, geen nep. En je zou die 3.8 motor eens moeten meemaken. Hij heeft in vergelijking met de moderne krachtpatsers minder vermogen, maar wel veel vermogen en koppel over een breed toerengebied.

En de auto is niet echt zwaar, dus hij wil best wel flinke stappen nemen. En zo’n zes in lijn loopt ongeveer als een turbine en dan dat geluid. Genieten is het enige juiste woord.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 december 2022 04:02 PM
  [ # 29 ]

Gisteren is de 3.4 netjes opgehaald door de verkopende garage/specialist. Dat doen ze goed, in een gesloten vrachtwagen. Geen gedoe met een trailer achter een bus of 4x4 dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 december 2022 04:04 PM
  [ # 30 ]

Verder heb ik de skidragers eens gepast. We hebben al enige tijd een heel mooi Frans setje dragers van Le Lasso die bestaan uit een soort spanband met blokken die op het dak liggen. Het past perfect maar of ik er mee de snelweg op durf is een ander verhaal Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook