Ik neem aan dat deze je bekend voorkomt en die is probleemloos.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En weer benzinemeur in de garage. Wat nu dan weer…
Nou, wederom de startcarburateur. Of beter gezegd: de banjobout waardoor de benzine uit de voorste carburateur naar de startcarburateur loopt. Één simpele aluminium afdichting.
De banjobout zit in het kleine kanaal van de verbindingsbrug
Ring 9 op banjobout 11
Ik een set van SU laten bezorgen, met alles er nieuw in, ook de ringen die ik al vervangen had laatst.
Hier de hele zooi nog ff uit elkaar
Ik heb de boel nu maar eens met een heeeeeeel dun laagje Loctite 518 gemonteerd, dat zal vast helpen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wel weer leuk dat zo’n setje pakkingen nog steeds gewoon leverbaar is. Eigenlijk best fijn dat alle Engelse merken dezelfde onderdeel leveranciers hadden, zoals Lucas, Lockheed, SU, Borg Warner etc. Niet persé voor het eeuwige leven maar in elk geval is er aan onderdelen te komen.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En dat voor slechts 12 hele eurootjes
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat valt alles mee
Dat advies van Yuri was helemaal geweldig. Met de aluminium pakkingringen is de carburateur kurkdroog gebleven.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na montage van nieuwe ringen, waarvan 1 aluminium, is de Shaguar ook dicht. Voor nu….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vandaag heb ik een stukkie gaas gescoord voor onder de ventilatieklep. Voor nu even met moderne schroeven, de originele met bolle kop worden nog gezocht.
Daarnaast is het mij eindelijk gelukt om dat secreet van een ventilatieklep goed sluitend te krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waarschijnlijk had je hem al gezien, maar zo werd jouw auto gemaakt:
Erg leuke film
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De goeie oude schroeven - is best even zoeken, heb ik ontdekt. Nooit de werkbank van mijn vader moeten opruimen Gaasje ziet er netjes uit.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet helemaal 100% tevreden met het rooster heb ik vandaag ff een andere gemaakt. Hierbij heb ik de randjes van het gaas omgevouwen zodat er wat meer stevigheid in kwam.
Versie 1 en 2
En ff matzwart gespoten natuurlijk
Vastgezet en dat ziet er net ff beter uit..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Mooi stukkie werk hoor!
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vanmorgen nog even een klein klusje gedaan, montage van de originele wielmoersleutel en krik.
De krik was er wel maar zat niet goed vast. Het leren riempje ontbrak dus dat heb ik zelf nagemaakt. De wielmoersleutel was pleite en die kon ik met de correcte klemmen voor weinig van iemand overnemen.
Weer een puntje van de lijst!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omdat ik herrie in de auto buitengewoon onprettig vind zoek ik altijd naar mogelijkheden om het lekker stil te krijgen. Nou is de Jaguar eigenlijk behoorlijk stil, zeker tot 130, maar het kan altijd beter. Een van de punten die als eerste op de lijst stonden is de bodemplaat. De bodemplaat is ongedempt, netjes gespoten, maar er zit geen enkele vorm van demping op. Niet binnen en niet aan de onderzijde.
Ik heb dempingsmatten geregeld, die loodzwaar zijn. Ik schat dat een plaat een kilootje of twintig weegt.
Daar heb ik matten van gesneden:
Die matjes komen dan in de auto op de vlakke bodemplaat.
Vervolgens de “zachte” mat er ook weer op en dan de vloerbedekking
Vanmorgen weer naar kantoor, en ja hoor, aanmerkelijk stiller. Straks eens een geluidsmeting doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste