Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Naar de Sierra Nevada. Daar is 3 meter gevallen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat zou mooi zijn
Maar ik las eerder wat anders:
waterman schreef:Over een dag of 10 gaan we de Alpen weer in. Bijna 2 weken trekken we van het ene naar het andere skigebied, per Jaguar…......
vandaar mijn vraag….
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JW schreef:
Waar is de reis naartoe?
Hopelijk niet aan de noordkant van de Alpen, in Oostenrijk. Daar ligt weinig sneeuw, alleen boven de 2000 meter is er genoeg.
Ik ben net terug uit Oostenrijk, de noordkant, tegen Duitsland aan. Zat sneeuw boven de 1000 meter, dus fijn kunnen skiën. Volgende week vertrekken we eerst richting Grenoble en skien we daar en daarna richting de Mont Blanc.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nielsje schreef:Prima toch? Minder gezeik en die originele zooi doe je er lekker in een kartonnen doos bij voor de purist die hem ooit van je overkoopt.
Dat ben ik op zich met je eens, alleen kan ik het eigenlijk niet goed uitstaan dat ik de originele uitvoering niet goed lekvrij kan krijgen. Het heeft immers vanaf 1958 gewerkt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:....
Ik ben net terug uit Oostenrijk, de noordkant, tegen Duitsland aan. Zat sneeuw boven de 1000 meter, dus fijn kunnen skiën.
In dat gebied zitten wij nu, op 1100 meter, vlak bij Seefeld. Maar sneeuw, ho maar, slechts “Grüne Wiesen”
Volgende week vertrekken we eerst richting Grenoble en skien we daar en daarna richting de Mont Blanc
Daar is het nu sneeuw in overvloed, zag ik.
Zelfs dorpen afgesloten van de buitenwereld, maar dat zal volgende week wel opgelost zijn.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
waterman schreef:Nielsje schreef:Prima toch? Minder gezeik en die originele zooi doe je er lekker in een kartonnen doos bij voor de purist die hem ooit van je overkoopt.
Dat ben ik op zich met je eens, alleen kan ik het eigenlijk niet goed uitstaan dat ik de originele uitvoering niet goed lekvrij kan krijgen. Het heeft immers vanaf 1958 gewerkt.
Op mijn originele 2.8 motor zit het oude oliefilter en ik heb nooit lekkage gehad.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:
Op mijn originele 2.8 motor zit het oude oliefilter en ik heb nooit lekkage gehad.
Dat is wel weer net iets anders (beter….) dan die lekkende zooi op mijn auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JW schreef:
In dat gebied zitten wij nu, op 1100 meter, vlak bij Seefeld.
Ik zat een heel stuk westelijker, in de punt CH/DE/AT. Dal groen, boven de 1100 prima skien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bregenzerwald?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Han S schreef:
Op mijn originele 2.8 motor zit het oude oliefilter en ik heb nooit lekkage gehad.
Dat is wel weer net iets anders (beter….) dan die lekkende zooi op mijn auto.
Ik denk dat jij het wel oplost als je weet waarom het lekt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik kan me nog herinneren uit mijn Mini tijd met zo’n filter dat als die dingen ouder werden, en dus minder rond en al eens te veel opgespannen ze altijd lekten, dan was je er aan voor een nieuw filter huis, maar dat kostte toen weinig en kon je zogezegd vrijwel op elke straathoek kopen, dus vervangen.
To err is human, not to err is divine.
waterman schreef:Nielsje schreef:Prima toch? Minder gezeik en die originele zooi doe je er lekker in een kartonnen doos bij voor de purist die hem ooit van je overkoopt.
Dat ben ik op zich met je eens, alleen kan ik het eigenlijk niet goed uitstaan dat ik de originele uitvoering niet goed lekvrij kan krijgen. Het heeft immers vanaf 1958 gewerkt.
En dat kan ik ook begrijpen. Maar dan ga je daar eens goed rustig over nadenken als je de tijd hebt en de spullen verzamelen om het correct te herstellen. In de tussentijd kan je gewoon lek- en zorgenvrij rondkarren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
jantje1948 schreef:waterman schreef:Han S schreef:
Op mijn originele 2.8 motor zit het oude oliefilter en ik heb nooit lekkage gehad.
Dat is wel weer net iets anders (beter….) dan die lekkende zooi op mijn auto.
Ik denk dat jij het wel oplost als je weet waarom het lekt.
Zeker, maar het heeft bij mij nooit gelekt en die 2.8 motor staat al een jaar of 15 in de berging omdat hij aan het eind was van de klepspeling en ik drie 4.2 motoren had.
Dus heb ik er een 4.2 motor in gebeund en dat loopt goed, maar zuipt ongeveer het dubbele van de 2.8 motor, dus ik ben van plan om die 2.8 te reviseren en er weer in te hangen, matching numbers.
De 3.8 motor welke Yuri heeft vind ik de meest aantrekkelijke, maar die is zeldzaam en dus duur als je er al een kan vinden.
De 2.8 motor heeft een boring van 83 en een slag van 86 mm, dus bijna vierkant en die gaat moeiteloos hoog in de toeren. En de kop past naadloos op de cilinders, in tegenstelling met de 4.2 waar de kop eigenlijk gewoon niet goed past en afdakjes heeft van een centimeter.
Ik heb een oude 3.8 S Type gehad en die motor was snel en gretig en in de E Type haalde die met drie carbs 265 pk.
Ik ga hier achteraan en hoop dat er een 3.8 in hangt. Deze schoonheid smeekt om gered te worden.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wie laat zo’n ding nou jaren buiten staan? Anyway, binnenkort een nieuw topic op dit forum?