Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat ding is kuisverrot.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break23m schreef:Wie laat zo’n ding nou jaren buiten?
Omdat een goede restauratie inmiddels 80k kost. Dan heeft het al snel geen zin meer om een mottige auto te gaan bewaren en verliest een eigenaar snel de interesse in zo’n auto. Een Mk2 is een auto met een vrij lastige constructie waardoor er bij serieuze roest al heel snel heel erg veel geld in gaat zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
12 dagen en 2505 km, dat was de score van de road trip die we de afgelopen weken door Frankrijk hebben gemaakt, met een enkele uitstapjes naar Zwitserland. Gestart in Amsterdam, dan naar Nancy, van Nancy naar Lyon, door naar Grenoble met als eerste reisdoel Chamrousse op 1650 meter hoogte voor l’alpine classique, het eerste vintage skifeest waar we heen moesten. Van Chamrousse 3 dagen later binnen door naar Albertville, Chamonix met als einddoel Vallorcine op de grens met Zwitserland voor het volgende event: Le comptoir des legendes de ski, een vintage evenement met skiwedstrijden op zaterdag en zondag. In Vallorcine verbleven we een week met uitstapjes naar Zwitserland en Chamonix. Daarna weer richting de lage landen: Vallorcine, Chamonix, Genève, Dole, Dijon, Luxembourg en Amsterdam.
Wat cijfertjes? 2505 km, 340 liter superbenzine, 2 liter olie (waarvan minimaal 1 gelekt, daarover laten meer) 1 liter koelvloeistof, 1 liter ruitensproeiervloeistof, dan nog een litertje of 25 bier en een litertje of 10 rode wijn. Dekt de lading wel een beetje. De Jaguar heeft zich van z’n beste kant laten zien. Snel, comfortabel, betrouwbaar. No matter what, altijd starten, altijd direct aanslaan en goed lopen.
Paar kleine puntjes: na een dag of wat een sterke benzinelucht: banjoboutjes van de brandstofleidingen vastgezet, opgelost. En olie lekken. De oorzaak vonden we pas midden in de week, wat vooral kwam omdat ik geen zin had om er echt goed naar te kijken. Te druk met skiën overdag en na het skiën met een biertje in de zon zitten. Toen er zin en tijd was bleek de lekkage wederom van het oliefilter te komen. Oliefilter er af, grote bahco geleend en de grote moer van de adapter opnieuw vastgezet, opgelost. Toen waren we al een liter olie verder natuurlijk
Plaatjes dan maar?
Zit alles vast?
Met de ploeg op de Alpine Classique, tijdens de zaterdagse ” ontbijtrit”
Klaar voor de slalomwedstrijd in Chamrousse, waar we altijd op de Skibob aan meedoen
En dan door naar Vallorcine, hiervoor schakelen we even over op analoog 35mm film, geschoten door forummer Ree met z’n Leica uit 1962
Aankomst in Vallorcine
En lekker skiën, natuurlijk met gelijkgestemden én op materiaal uit de jaren 60
Een ook hier weer een wedstrijd, met fotoverslag van Eric Courcier
Nog wat plaatjes, in kleur
zelf de slalompiste prepareren, sneeuwstampen met de ski’s. Een grafwerk, vooral bij min 5 in de wind…
Prachtige pistes
Klaar voor een ritje naar het skigebied in Zwitserland
Even een olielekkage fiksen
Prachtige plaatjes na nieuwe sneeuw
En los van analoog fotograveren dit keer ook weer analoog op film, met de Bolex B8L uit 1959
En klaar voor het feest!
En als afsluiter een prachtige tekening, gemaakt door de Franse tekenaar Jean-Christophe Defline
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat een fijn fotoverslag
Prachtig!
...en helemaal dat laatste plaatje: om in te lijsten
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
waterman schreef:Dat ding is kuisverrot.
Ik heb er een gerestaureerd die veel erger was.
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JW schreef:...en helemaal dat laatste plaatje: om in te lijsten
Groet,
JW
Dat gaat dan ook gebeuren. Te leuk om niet te doen immers
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break23m schreef:Wat een fijn fotoverslag
Nog maar een paar plaatjes dan maar?
Ook hier weer analoog werk wat ingescand is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zulke foto’s zijn het leukst als er niets van deze tijd op de foto te zien is, prima gelukt dus
waterman schreef:Dat ding is kuisverrot.
Ik dacht er vannacht over na Yuri, maar ken jij deze auto?
Als dat zo is, kun je er dan wat meer over vertellen?
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed. Op weg terug, naar huis vanuit Frankrijk, kwam ik bij een tolhok en ging het raam niet meer open. Nou hoor ik jullie alweer denken, “pauper, neem een tolkassie”… Heb ik, was ook al stuk. Franse zooi? anyway, raam vast, mechaniek stuk. Kapot.
Mechaniek uit de deur gehaald, half uurtje werk, bleek totaal te zijn vastgelopen. Dat is een dingetje, want er is geen mechanisme te koop voor een mk1. Ik kwam er snel achter dat met onderdelen van een mk2 mechanisme mijn eigen mechanisme gerepareerd kon worden. Dus op MP twee raammechanismetjes uit de achterdeuren van een mk2 gescoord. De achterramen hebben immers het minste te lijden gehad.
Vervolgens m’n eigen mechanische uit elkaar gesloopt. De veer in de meenemer, waar de raamkruk op zit, was afgebroken en de as waar het tandwiel op liep was volledig ingelopen. Naar z’n moer dus na 65 jaar. Tijd om aan te slag te gaan.
Eerst de houder er uit gesloopt. De lipjes braken af, daarover straks iets meer, maar daarna kon alles uit elkaar en hou je dit over
De gebroken veer
De versleten as
Uit het Mk2 mechanisme de goeie onderdelen geroofd en het goede asje in m’n eigen mechanisme gezet en vastgelast.
Daarna een vers tandwiel er op
Meenemer met goeie veer er op
En dan de houder weer op het mechanisme. Dat is een dingetje want dat secreet zit met lipjes vast. Die zijn fragiel, dus moet je de een voor een heetstoken, en dan ombuigen. Maar snel en voorzichtig heet stoken want als alles heet wordt loopt het vet er weer uit.
En dan is het klaar en is het mechanisme gereviseerd met nette onderdeeltjes uit een mk2
En dit is de ouwe zooi die er uit is gekomen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo! Dat was nog een aardig werkje! En nu? Helemaal als nieuw?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Jij hebt toch aardig wat probleemjes zo af en toe. Ik heb de Jag nu 48 jaar en vroeger reed ik er dagelijks mee, maar weinig problemen gehad.
Mooi stukkie werk.
Als dat weer 65 jaar meegaat, zou dat voldoende moeten zijn
Nou hoor ik jullie alweer denken, “pauper, neem een tolkassie”… Heb ik, was ook al stuk. Franse zooi?
Hoe lang heb je deze al?
Ik heb nu m’n vijfde, elke 5 jaar “ververs” ik ‘m.
Bip & Go geeft dat ook aan: “Nous vous informons que la pile de votre badge a une durée moyenne de vie d’environ 5 ans”
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor