Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eigenlijk horen die schroefjes zwart te zijn. Ik denk dat ik ze nog even heet stook en in een bakkie afgewerkte olie doop, dan worden ze zwart.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als het goed is gaat niemand die schroefjes ooit nog zien toch? In dat geval: strak plan
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zaterdag de Shaguar opgehaald bij m’n gabbers in Beesd en de rest van het weekend lekker lopen knoeien met het afbouwen. Vooral de rammrubbers, of eigenlijk de raamgeleiders en raamsnorren, waren een boel gekut. Er is niets te koop dat kant en klaar past dus is het zoeken, proberen en aanpassen. Dat is me uiteindelijk goed gelukt al zeg ik het zelf. Eindelijk gaan de raampjes goed open en dicht en zit de boel zo in elkaar dat het goed overeenkomt met zoals Jaguar het bedoeld had. Paar plaatjes, heel veel heb ik er niet gemaakt..
Ook het deurpaneel had even wat liefde nodig met nietjes en lijn..
De voordeur, hier alle gaten netjes afgedicht met zelfklevende en isolerende deurfolie en een nieuw stukje vinyl geplakt voor achter de kaartentas
Voordeur klaar
Achterdeur klaar
Strak spuitwerk.
En klaar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat is erg netjes geworden. Mooi werk, mooi resultaat!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En zo wordt tie ook alleen maar meer waard! “It’s the little thing that counts”
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
schitterend!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik ben zelf van plan om fluidfilm in de deuren van de CX te spuiten. Is RX5 een beter idee? Ik gebruikte dat vroeger wel bij de DS en BXen
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben fan van RX5. Het stopt roest echt wel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Erg fijn om te lezen dat jij ook goede ervaringen hebt met RX5. Ik gebruik het al decennia. Niet iedereen is enthousiast over dit produkt. Als je weet, door ervaring, hoe het te gebruiken kun je goede reultaten behalen.
RX5 is een roestvastzettend en omvormende grondlaag. Eén van de voordelen bij het gebruik in holle ruimtes is dat RX5 doordringt in felsnaden, en dan bedoel ik er door heen dringt. Daarmee verzadig je plekken waar zich anders vocht (en condens) kan nestelen. Belangrijk is dat je de behandeling met kwast of spuit aanbrengt bij temperaturen van 15-17 graden. En deze behandeling met korte tussenpozen uitvoert (zo om de 20 minuten). Dan krijgt het de kans om te vloeien en zich te nestelen. Een kleine overdosis kan in dit geval wenselijk zijn. Het is dus arbeidsintensief en vraagt geduld en regelmatige inspectie tijdens het aanbrengen. Door de penetrerende werking loopt het ook naar plaatsen waar je het niet wilt hebben, namelijk plaatsen die in zicht, op de buitenlak, komen. Het plaatsen van lekbakjes is wenselijk.
Nadat de holle ruimtes behandeld zijn met RX5 kun je daar een waxlaag over aanbrengen. Het is dus niet de bedoeling dat je RX5 op een roestende buitenlaklaag gaat aanbrengen, dan zal het resultaat zeker tegenvallen, omdat het niet met gewone lak af te werken is. Je kan het niet strak schuren.
Ik gebruik Michael Sanders Inoxywax als dekmiddel, dit werkt perfect. Ook daar is niet iedereen enthousiast over, omdat het nogal bewerkelijk is. Maar het resultaat is een hoge mate van bescherming tegen roest, mede omdat dit produkt ook blijft kruipen bij verhitting, bijvoorbeeld als de auto in de warme zomerzon staat. Bij mijn DS waar ooit iemand (voordat ik hem kocht) deurbakken in gelast heeft, en die ik volgespoten heb met MS Inoxywax, dringt de wax zelfs door de laspunten heen. Vocht krijgt geen kans meer, maar de behandeling staat of valt bij de persoon die hem uitvoert.
https://www.facebook.com/reel/944014760493617
Het 3.8 motortje, voor mij de fijnste.
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Deurtjes in elkaar, twee dagen rijden, volgende issue: de remmen blijven na het loslaten van het rempedaal een seconde op twee “plakken” en er hangt een druppel remvloeistof aan de bedieningshevel van de hoofdremcilinder. Dus, de meuk uit elkaar.
De hoofremcilinder, HRC, zit verticaal op het schutbord geschroefd met twee 1/2 unc moeren en een stift plus splitpen op het rempedaal. Dat heb je na het losnemen van de toevoerleiding en de uitgaande (drukleiding) in 5 minuten naast je auto liggen. Ja, soms valt het echt mee. Hierna de HRC in de bankschroef, borgveer er uit en dan pak je de hele zwik zo uit elkaar.
Vervolgens stel je vast dat je de verkeerde revisieset in huis hebt en ga je koffiedrinken met je buurman om te voorkomen dat je een hamer door de werkplaats gooit. Na een cool down moment kun je dan weer verder. Om vast te stellen dat de afdichtingen in de HRC gewoon helemaal toppie zijn. Mankeert werkelijk niets aan. gvd. Wat dan wel…? Nou, de zuiger vertoont een paar vervelende langsgroeven, alsof ie een vastloper heeft gehad zoals vroeger op je brommer als je te ver was gegaan met “tuning” (lees vijl en grotere sproeier).. en die groeven zaten ook in de boring van de HRC. De zuiger in de draaibank en met een stuk schuurlinnen korrel 600 en daarna 800 plus wat olie de boel opzuiveren. Dat ging prima.
En na de zuiger ook de boring met de hoon bewerken. Alles weer fris en krasvrij, wat op de foto natuurlijk totaal niet te zien is…
Hierna nogmaals de afdichting/cup met de loep bekeken, en ja die is echt prima in orde. Dus de zaak weer in elkaar.
Hele handel weer in de shaguar gebeund, ontluchten en klaar. Wonder boven wonder, het lekt niet, het pedaal voelt beter dan ooit tevoren en de auto remt helemaal top waarbij de remmen na net loslaten van het pedaal ook instant vrijlopen. Driewerf hoera voor mezelf!
Dat remsysteem van zo’n oud Engels hok is wel een beetje raar opgebouwd overigens omdat de rembekrachtiging “op afstand” zit en het systeem dus feitelijk twee hoofdremcilinders heeft.
Hier kun je lezen hoe die rembekrachtiging werkt:
http://www.mgb-stuff.org.uk/servo.htm#operation
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik voel de bekrachtiging via die tweede cilinder heel duidelijk in het pedaal, een soort horte vertraging, vergelijkbaar met het inkomen van de de hydraulische remdruk in mijn C35. Is dat ook voelbaar in jou Jag of pakt die in één keer door?
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee dat is vergelijkbaar met jouw ervaring.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bedankt, dan hoort het echt zo. Enne, mooi werk weer met die hoofdremcilinder