39 van de 39
« Eerste  < Vorige 37 38 39
   
Waterman’s Jag: achteras rubbers….
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 oktober 2024 02:27 PM
  [ # 571 ]

Heb ruim 40 jaar terug het chauffeursdiploma CCV-B gehaald.
Eén van de vakken was “motorvoertuigtechniek”, destijds geleerd dat een dergelijke bout torenbout wordt genoemd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 16 oktober 2024 03:47 PM
  [ # 572 ]
jantje1948 schreef:

Bladveren olien? Ik dacht dat de wrijving tussen de bladen een wezenlijk deel van de demping moeten geven.

Is ongeveer dezelfde discussie als het al of niet smeren van wielbouten.

Wat ik me kan herinneren van (ooit) colleges, dat een van de voordelen van bladveren was, dat (in den beginne men dacht) dat je geen aparte demper nodig had, omdat de demping werd verzorgd door de wrijving bij in/uitveren tussen de bladen van het veerpakket. Het lijkt mij dat die demping nogal onvoorspelbaar is bij slijten/roesten van het veerpakket. En later werd als grote verbetering een starre as met een aparte demper verkocht. Daar moet je toch niet te min over denken, want de eerste serie Ferrari Dino had ook een starre as, wel met geleiding en een demper.

Adri

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43238
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 oktober 2024 03:52 PM
  [ # 573 ]

Een Dino, van Ferrari, heeft geen starre achteras. Een Fiat Dino wél.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43238
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 oktober 2024 03:56 PM
  [ # 574 ]
René Jongejan schreef:

Heb ruim 40 jaar terug het chauffeursdiploma CCV-B gehaald.
Eén van de vakken was “motorvoertuigtechniek”, destijds geleerd dat een dergelijke bout torenbout wordt genoemd.

Als je graag mod of taal-Polizist wil spelen prima, maar niet hier. Het voegt niets toe behalve tekst waar niemand op zit te wachten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
39 van de 39
« Eerste  < Vorige 37 38 39
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook