Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het gewicht klopt om te beginnen niet. Het ding weegt namelijk 1590 kg. Daarnaast is de topsnelheid van ondergeschikt belang, deze auto is namelijk gemaakt voor Engelse wegen waar acceleratie veel belangrijker was, er waren in die tijd in Engeland geen snelwegen. De overbrenging is dus vrij kort gehouden, maar zelfs in overdrive trekt dat ding dus nog serieus tussen de 100 en de 170. Met overdrive aan en 4000 toeren cruise je op 160 km /h.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb er een series 1 4.2 liter motor in hangen en die zou 245 pk zijn, maar ik denk dat het met 200 pk wel ophoudt.
Ik heb een oude S Type gehad met de 3.8 motor en dat vind ik de fijnste motor, loopt heel mooi en is erg gretig en de Jaguar XK motor is ook erg soepel met een brede powerband.
Het probleem met de 4.2 motor is dat de kop er niet goed bij past. De cilinders zijn namelijk met een grotere boring en cilinder 1 en 6 staan verder naar buiten en cilinder 3 en 4 staan verder naar binnen en zo heeft de kop vier afdakjes.
Plus dat er te weinig vlees overbleef voor de kopbouten en dus zit er een lange stud tot beneden in het blok. Maar die zwemt in de koelvloeistof en rot door en natuurlijk aan de onderkant en als die breekt mag je op zoek naar een ander cilinderblok.
De 2.4 2.8 3.4 en 3.8 liter hebben normale kopbouten met draad boven in het cilinderblok en die blijven droog.
Totaal aantal Berichten: 10238
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Duidelijk! Die hadden we trouwens hier ook niet, behalve het stukje tussen Amsterdam en Amersfoort.
En 160 cruisen is relaxed!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het zal je verbazen Jan, maar we hadden aan het einde van de jaren vijftig best wat autosnelwegen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10238
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Daar sta ik inderdaad van te kijken. Het zal wel te maken hebben met mijn beperkte blikveld toen ik kind was. Als we verder dan Amstaerdam gingen was het alleen maar naar familie in Soestdijk. (gemeente Soest )
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.