Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Terwijl het hoofdgerecht langzaam gaar stond te worden heb ik wat aan de Jag kunnen prutsen. Om te beginnen heb ik de ruitenwissenbladen van nieuwe rubbers voorzien. Rubbers had ik al eens in huis gehaald en vervangen is een klein prutsklusje.
De rubbers die er in zaten waren we op
Even uit elkaar halen
Nieuw rubber op maat maken
Terug in de metalen houder prutsen
En klaar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En inmiddels heb ik de garage ook nog even gesproken om te achterhalen wat ze de afgelopen weken aan m’n auto hebben gedaan. Hij ging namelijk terug, onder garantie, voor af en toe heftige backfire in de voorste carburateur.
Nou, dat was geen eenvoudige storing bleek. Om een lang verhaal kort te maken: de cilinderkop is d’r af gegaan en gereviseerd wegens een gare klep en klepgeleider. Door de gare klepgeleider bleef 1 klep af en toe een stukkie open staan en dat vind ie niet lekker. De hele zaak is aangepakt en nieuw gemaakt. Hulde voor Altena.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Fijn dat zoiets wordt opgelost - da’s dan het voordeel van kopen bij een nette handelaar.
Dat gedoe met zelf rubbertjes verwisselen bij de ruitenwissers, dat moet ik binnenkort ook maar eens gaan leren.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik denk dat je Altena met de term ¨handelaar¨ een beetje tekort doet. ¨Specialist¨ lijkt me beter passen.
Netjes opgelost waterman. Hoewel die auto bepaald niet gratis was zijn er nou ook weer niet zoveel van dit soort autoverkopers die zo’n probleem dan ook écht bij de basis aanpakken.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het raampje van de linker achterdeur floot nogal boven de 80. Het rubber waar het raam in schuift en, waarin een stukje vilt zit als afdichting, was gaar. Ik heb een nieuwe gemaakt met generiek materiaal omdat het niet “nieuw” te koop is.
In de tussenstijl zit dan weer los vilt geplakt. Hier heb ik een nieuwe raamsnor voor gesloopt, het vilt losgemaakt en in de stijl geplakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Da’s het betere pielwerk.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat was het zeker, vooral omdat ik er achter ben gekomen dat er andere rubbers te koop zijn die te buigen zijn. Dat scheelt een heleboel gekloot. Ik heb die leverancier om een sample gevraagd, dat stuurt ie op. Kijken of dat wat prettiger werkt.
Het is een beetje uitzoeken met die onderdelen. Een deel, vooral techniek van motor, bak en elektra is allemaal makkelijk te vinden. Maar er zijn dus ook heel veel onderdelen uniek aan de mk1 en daar moet je dan echt even goed naar zoeken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Binnenkort ook Jaguar specialist.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zal wel meevallen. Vroeger was het makkelijker, veel meer tijd om dingen je eigen te maken. Eigenlijk zou ik nu een maand stage moeten gaan lopen bij een goeie Jaguar specialist.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb een engelstalig werkplaatshandboek van de XJ6 en daar staat werkelijk alles in wat je nodig hebt, ook van de automaten en overdrives.
Maar onze motoren verschillen hoegenaamd niet en ik had eens een slave cilinder stuk en de dealer deed daar ingewikkeld over, dus ik belde Ben Kolvenbach en die weet/wist er alles van en zei: die cilinders zijn als sinds 1958 hetzelfde op alle Jaguars XJ, MK1 en 2 en S type en 420 MK10 etc.
Ben toen overigens zonder koppeling naar huis gereden en dat is alleen bij stoplichten een beetje lastig.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik was vandaag even met de bougiekabels bezig. Die zaten niet naar m’n zin. Dus ik de originele “spacers” geregeld en de boel netjes gemaakt. Daarna weer misfire! Die kabels zijn dus Romeo Utah Kilo. Ik heb een set bij 123ignition.de besteld om zelf een kabelset te maken. Dat zijn “flame thrower” kabels. Topspul en bovenal: ongelofelijk betaalbaar. De set wordt na de jaarwisseling geleverd en dan kan ik zelf een bougiekabelset op maat maken die gewoon echt goed is.
Voor nu de spacers weer verwijderd, kabels weer een eind uit elkaar gelegd en ja hoor, de bitch loopt weer goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb je het toch over remmen.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De bougiekabels die op mijn auto zaten bevielen me totaal niet. Als je er naar keek sloegen ze al over, ze liepen verkeerd naar de verdeler en waren te kort om te correcte route te kunnen volgen. Weg er mee dus. Maar wat dan? Ik heb er, net als bij de Volvo, voor gekozen om zelf een set te maken. Daartoe heb ik in Duitsland een set besteld:
https://www.123ignition.de/123-ignition-de/zuendkabelsatz-6-zylinder-7-mm.aspx
En zo aan de slag om een nette en goed passende set te klussen. Even een paar foto’s, deze keer met een nieuwe krimptang die ik speciaal voor dit klusje heb aangeschaft. Scheelt een enorme partij gezeik!
En dan krijg je dit:
Dat rijdt dus ook gelijk een stuk beter!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Dat is netjes! En fijn dat je ze nu zelf makkelijk kunt maken.
Bij mijn CX is ook 1 kabel net te kort om de normale route te volgen. Dat levert geen problemen op maar het stoort me wel.
Netjes
Kun je ipv die metalen beugel bovenop de kop daar eentje van kunststof maken?
Er zit nu wel wat isolatiemateriaal tussen, maar het metaal zorgt wél voor een hogere belasting op het isolatiemateriaal van de kabels. Dat kan weer voor problemen gaan zorgen.
Zorg er in elk geval voor dat de metalen beugel geen “gesloten ring” vormt rond de kabels.
Dat zal best lastig zijn, bij de bevestiging op het blok.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor