Deze film gemaakt door stichting DS-TT gaat over het repareren van de potgaten waar het dekseltje van het oliefilter mee wordt vastgemaakt aan het carter.
Af en toe maak je mee dat de draad in de potgaten voor het vastzetten van het oliefilter deksel kapot is. Soms is daar al flink aan “gebeund”. In deze film een oplossing om het allemaal weer netjes en belangrijker, goed sluitend te maken.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Mooie oplossing Egbert,
Maar het maken van die inserts gaat denk ik alleen goed met een draaibank.
En die heeft niet iedereen… (wel een leuke smoes om er een te kopen )
En wat ik mij ook afvraag, als je het draadeind toch al in je draaibank hebt zitten kan je hem toch mooi vlak afdraaien?
Dan kan je hem precies vlak in het carter draaien en hoef je het pasvlak niet te beschadigen met vijlen…
Of heb je daar andere ervaring mee?
Je zou ook tapeinden kunnen monteren, dat is iets lastiger om en plakkende pakking de verwijderer maar het dicht wel goed af als je met een borgring je het dekseltje vast zet.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Slimme oplossing!
roland schreef:Je zou ook tapeinden kunnen monteren, dat is iets lastiger om en plakkende pakking de verwijderer maar het dicht wel goed af als je met een borgring je het dekseltje vast zet.
@ Roland: Nadeel van tapeinden is dat die altijd iets uitsteken tov de moeren. Omdat dit het laagste punt van je auto is, loop je het risico dat de uitstekende tapeinden beschadigen of zelfs krom worden.
Hier hebben we binnen DS-TT verschillende meningen over. Bas heeft preventief tapeinden geplaatst, ik ben benieuwd naar zijn ervaringen over een paar jaar en een aantal verkeersdrempels verder.
@ Hans: Klopt je hebt een draaibank nodig (maar ja zonder draaibank kan je eigenlijk niet leven ). Ik had ze mooi vlak gedraaid, maar ze er precies diep genoeg indraaien vond ik lastig om te doen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Mooi stukkie werk
En herinneringen komen weer boven…..
Bij de 12 PK Eend was het middelste van de 3 M7 boutjes waarmee het inlaat-uitlaat spruitstuk vastzat berucht. Kapotte schroefdraad in de kop was veel voorkomend.
Daarvoor had ik M7-M10 inserts gemaakt uit 10 mm automatenstaal, en op die manier heb ik in de jaren ‘60 heel wat Eenden van collegae studenten gerepareerd.
Helicoils waren er toen nog niet, in elk geval niet beschikbaar voor amateurs als wij waren. Zó ging het ook
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor