Ik ben bezig met het spuiten van mijn DSuper uit ‘72.
Nu wil ik de motorkap verwijderen, maar vraag me af wat de beste methode daarvoor is.
Moeten de 4 bouten van de scharnieren die in de carrosserie vastzitten los en moet de kap met scharnier en al verwijderd worden?
Of moet de kap losgemaakt worden van het scharnier door de 4 boutjes en 2 moertjes waarmee die aan het scharnier zit te verwijderen?
En hoe ondersteun je de kap het best?
Alvast dank voor jullie antwoorden.
Heb geen verstand van een DS, maar bij alle automerken is het zo dat je de kant losmaakt waar draadeinden met moeren zitten, dit is namelijk een stuk makkelijker terug monteren (je kunt de kap op de draadeinden laten ‘steunen’)
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok: voor het een onduidelijke zaak wordt..
Je maakt de vier boutjes los (waarmee de scharnieren op het schutbord/raam goot staan) en pakt de motorkap inclusief de scharnieren van de auto af. De motorkap zet je vervolgens op z’n scharnieren rechtop op de grond. Staat ie super stabiel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Om Waterman zijn woorden om te zetten in beelden : Bij 10 seconden ..........
https://www.youtube.com/watch?v=di21mjDVIgU
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dank voor jullie tips. Het is gelukt. Ik dacht te ingewikkeld…