Ik heb mijn rechter achterdeur vervangen en nu blijkt mijn rechter voordeur van boven goed in lijn te staan, maar onder niet.
Foto’s ter verduidelijking:
Het voorscherm kan zowel boven als beneden naar links en rechts gesteld worden.
De benedenkant van het scherm staat nu zo ver mogelijk naar buiten toe, maar is alsnog niet in lijn met de deur.
Uit het werkplaatshandboek kan ik niet opmaken of de deuren ook naar links en rechts (naar binnen en buiten) gesteld kunnen worden.
Iemand?
je kunt alle kanten op, via allerlei vulplaatjes onder allerlei bevestigingspunten
de vraag is of de deuren origineel zijn of dat er aan gelast is cq nieuwe onderkanten.
Dat is meestal het probleem, bakken eronder gelast, los van de wagen, dus geen referentie, lijkt prima, maar op de wagen krijg je het niet gesteld. Natuurlijk hebben we dat zelf ook eens gehad, maar daar leer je van. Het plaatwerk van de franse komaf is van origine al niet zo maatvast , dus dit is niet te voorkomen, tenzij je alles op de wagen past, en dan last. Ooit zij men bij een restaurateur in ds/sm ; bij een ds/sm moet je steeds compromissen sluiten, dus in jouw geval, de deur gaan aanpassen, of zo gaan rijden. Als je plamuurvrij plaatwerk hebt, zou je met wat lef, kunnen proberen de onderkant te verbuigen, maar ik zou het niet proberen, ivm plamuur die gaat scheuren.
airfryer=luchtbakker.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De voordeur op de foto is voorzien van een “verkeerde” onderbak. Dat zijn bakken waarvan de onderzijde geen kromming heeft.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Er valt nog winst te halen door onderkant voorportier naar binnen te halen.
Vroeger was er online een mooie presentatie voor afhangen plaatwerk beschikbaar, maar die link werkt niet meer.
Hier een link naar wat wijze woorden;
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/646493/
Dank voor jullie antwoorden. Het is duidelijk; als ik het goed wil doen moet er een andere deur in.
Zal mettertijd eens in het magazijn op de club kijken of er nog iets moois te scoren is.
Wellicht herkennen enthousiastelingen dit wel; je koopt een auto in minder goede staat met als doel er gewoon een leuke, rijdbare hobby-auto van te maken.
Maar gaandeweg blijkt het toch wel leuk en verleidelijk om meer technische en esthetische verbeteringen aan te brengen dan vooraf gepland.
Deze auto kocht ik nadat ik min of meer uitgeklust was op mijn 2cv4 uit ‘73. Toe aan een nieuwe uitdaging zoals ze dat op LinkedIn plegen te verwoorden.
En ik moet zeggen: ik hoef me geen minuut te vervelen, want werk zat.
Ondanks dat het me niet lukt om ook maar één keer zonder de verbanddoos aan te spreken uit de sleutelstrijd met de DS te komen, sta ik nog dagelijks versteld van de Franse technici die deze auto’s geconstrueerd hebben. Zowel de simpele techniek van de 2cv als de complexe DS/ID techniek.
Beiden hebben hun eigen karakteristieken. Machtig!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Mijn tip is om niet te nauw te kijken en alleen als het teveel tocht of lekt je zorgen te maken en actie te ondernemen.
Bedenk: Wie is na zoveel jaren nog rimpelloos en heeft geen naden en kieren?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik dacht dat het ook mogelijk was de scharnieren op de A-stijl iets naar binnen of buiten te stellen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klopt Jan, alles is afstelbaar. Het is zeker mogelijk om het plaatwerk van een D-model perfect af te hangen. Dat kost alleen veel tijd en soms wat moeite, en bij een auto die al gespoten is dan wordt het nog lastiger. Moeilijk wordt het pas als er flink gelast is en/of er matig passende reparatiedelen gebruikt zijn. Maar, er is echt wel wat mogelijk zelfs met buig en trekwerk, als je maar weet wat je doet.
Ik heb nog niet heel lang geleden een ds afgehangen waar aan gelast was. Dat heb ik wel gedaan voor de auto strak gemaakt en gespoten werd. Het resultaat is echt goed, het plaatwerk zit heel erg mooi én fluitvrij op de auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste