Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb het in 2014 ook door een stoffeerder laten doen.
Alle delen, dus ook de delen op de stijlen.
Zelf krijg je het nooit zo knap.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is heel goed zelf te doen. Het is wat werk maar het wordt net zo netjes. Belangrijk is goeie lijm, de ondergrond goed schoon en een beetje geduld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
René Jongejan schreef:Ik heb het in 2014 ook door een stoffeerder laten doen.
Alle delen, dus ook de delen op de stijlen.
Zelf krijg je het nooit zo knap.
Indd wat Yuri zegt.
Is goed zelf te doen en je krijgt het zelf ook net zo netjes.
Je moet wel alles netjes schoon hebben.
Ik denk dat demonteren van het oude plastic nog het moeilijkste is ivm breuk bij het demonteren.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het heel houden van het plastic lukt beter als het iets warmer is buiten of als je het met de haardroger warm maakt. Dan breekt het aanmerkelijk minder snel af.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De stoffering ga ik even achterwege laten. Ik zit nu met een groter probleem.
Ik heb gemerkt dat beide achterbollen niet veren.
Gelukkig heb ik nog achterbollen liggen, dus die vervang ik volle goede moed. De bollen willen niet al te goed loskomen, maar met griptang, bijtel an hamer lukt het. Alles terug opbouwen en op druk zetten.
En daar is die dan, de groene plas van wanhoop. Bij het wisselen van de bol linksachter is de leiding beschadigd geraakt. Niet de koppeling, maar de leiding. Ik heb een reserve leiding voor rechtsachter, maar niet voor links…
Ik ben dus dringend op zoek naar zo een leiding.
Het zou stom zijn als ik de keuringsafspraak van maandag zou missen.
Heeft er iemand een donor/reserveleiding die ik zou kunnen overnemen? Onderdeelnummer 95 605 399, 975mm lang, leiding linksachter.
CX 25 GTI turbo fotoalbum: https://flic.kr/s/aHBqjABVYV
Ik kan wel 1 meter 3.5 mm leiding maken. Heb je PM gestuurd, ik hoor het wel.
To err is human, not to err is divine.
Ik kan bij trx’ke aan een vervangleiding komen. Een hele opluchting dat die leidingen gewoon op maat kunnen gemaakt worden. Morgen monteer ik de leiding. Dan zou de wagen klaar moeten zijn voor de keuring. Vreemd dat het slecht veren mij niet is opgevallen, al heb ik nog niet echt testritten kunnen/mogen rijden.
CX 25 GTI turbo fotoalbum: https://flic.kr/s/aHBqjABVYV
Opgelost ! Nu de keuring nog.
En ja, die leidingen kun je alleen nog namaken, want de originele zijn er niet meer.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zijn de leidingen nog goed, of is roest de oorzaak dat de leiding gebroken is? Dan wil je wellicht de rest ook controleren of vervangen.
Na het ophalen van de LHM -leiding deze proberen te monteren.
Maar eerst de oude leiding eruit. Dat gaf problemen. De koppeling op de veercilinder wou niet loskomen, en na deze volledig afgerond en kapot te hebben gemaakt wou ik de volledige cilinder vervangen.
Gewoon pin eruit trekken en nieuwe monteren… Neen dus…
Die pin zit muurvast, dus heb ik alleen de cilinder, en niet de zuigerstang varvangen. Niet ideaal, maar het werkt.
De nieuwe leiding zo goed als het kan geplooid, en gemonteerd. En testen maar! Na een kleine lek ( vergeten lekzak vast te zetten) kon ik een rondje rond de blok testen. Vele beter, al bestel ik binnenkort nieuwe bollen (alle 6).
Dan was het vandaag keuringsdag. Ruim op tijd de wagen starten om een laatste checkup te doen. Wagen start, maar na 5 min stationair draaien (het vriest hier -5) viel de wagen plost stil. Niet eens stotteren. De zoektocht naar het slecht contact is begonnen. Alle relais, stekkers etc nagegaan, en bleek dat de stekker op de AEI+ los zat. Ik heb daar veel mee geprutst om de wagen voor het eerst op gang te krijgen, dus misschien heb ik daar iets beschadigd.
Vol goede moed naar de keuring dan! De wagen is goedgekeurd en mag dus de baan op!
Al moet ik de hydrauliekleidingen onder handen nemen voor de volgende keuring en moet er een nieuwe uitlaat onder.
Maar dat was niets nieuw. Het altijd aanwezige zweten staat ook op het keuringsfische.
Gelukkig heb ik 2 jaar om deze puntjes in orde te brengen.
Binnenkort kan ik dus echt gaan rondrijden met de CX!
CX 25 GTI turbo fotoalbum: https://flic.kr/s/aHBqjABVYV
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Goed om lezen dat het gelukt is met de leiding en nog beter dat de auto is goed gekeurd.
Ik ben zeer benieuwd wat je indruk is over de auto met de rit heen en terug van de keuring als rij ervaring.
Het je de wagen ondertussen al ingeschreven?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Met het winterweer en de zware sneeuwval is de CX na de keuring eigenlijk echt niet meer in actie gekomen. Inschrijving was snel in orde. Vorig weekend heb ik even de tijd gehad om wat dingen in het dorp rond te rijden. Hierbij ben ik te weten gekomen dat de wagen misfired (hortend en stotend ontbranden). Ik verdenk de bougies. Bij een hangende injector zou het niet zo merkbaar of altijd aanwezig zijn. Nu is het vrij onregelmatig aanwezig.
Ook had ik na het winkelbezoek opeens alleen mijn 3de versnelling (en 4de denk ik). Dit was snel opgelost door de schakelstang terug vast te zetten, maar hij blijft losschieten. Tijdelijk met ijzerdraad vastgezet. Een item bij voor op het bestellijstje.
Starten gaat vlot, ook bij vries (de wagen is gekeurd bij -5°). Alleen merk ik dat er de eerste 5 minuten water mee uit de uitlaat komt. Is dit verontrustend?
Ook moet ik op zoek naar een turbodruksensor (de originele is in mijn vorige cx turbo gegaan). De wagen doet het perfect met de kapotte sensor (komt gewoon geen drukmeting uit), maar ik moet wel zo snel mogenlijk een vervanger zoeken.
Als er iemand een rouge delange kofferbak heeft, ik houd me aanbevolen. De mijne zijn onderrand is helemaal weggerot. Volgens mij is het ook geen originele kofferklep, want het midden onder de spoiler is zwart.
Untitled by Dwalf, on Flickr
CX 25 GTI turbo fotoalbum: https://flic.kr/s/aHBqjABVYV
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij veel korte ritjes komt er veel condens in de uitlaat die daar blijft zitten omdat de uitlaat niet warm genoeg wordt om het te laten verdampen. Dus ja, na een aantal keer lopen zonder echt warm te worden is dit normaal, zeker in de winter.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dwalf schreef:
Als er iemand een rouge delange kofferbak heeft, ik houd me aanbevolen. De mijne zijn onderrand is helemaal weggerot. Volgens mij is het ook geen originele kofferklep, want het midden onder de spoiler is zwart.
Untitled by Dwalf, on Flickr
Onder de spoiler hoort het zijdeglans zwart te zijn. (geen hoogglans of mat)
Let daar goed op, bij een CX zonder spoiler of een kleine GTi spoiler is het zwarte vlak korter.
Bij een Turbo spoiler is het langer, de zwarte lijn moet precies gelijk lopen met de onderkant van de spoiler.
Het lijkt op je foto zelfs iets lager te zitten.
Helaas worden veel CXen verkeerd overgespoten, of geheel zonder zwart vlak of te kort zoals bij een GTi spoiler, ziet er ook heel raar uit.
Zoals bij de mijne hoort het naar mijn idee.
@Arjan, dat van de zijdezwart bij turbo’s was mij nog niet opgevallen. Leuk om te weten.
Het stotteren lag inderdaad aan de bougies. Ze waren wit uitgeslagen. Een luchtlek verdenk ik, want de CO-waarden was 2,5+ bij de keuring (vrij hoog naar mijn gedacht, en wit uitslaan is normaal arm lopen?). Vervangen door andere bougies, en perfect lopen!
Ik heb een oliewissel en koelingswissel gedaan. Nu ga ik onderdelen indoen.
- Alle veerbollen
- LHM
- Riemen
—> LHMpomp 2 stuks
—> Airco (voor in de toekomst)
—> alternator
- Reserve blauwe relais
- Bobijnen (2 stuks) vervangen door alternatief
- Krukassensor (2 stuks) door alternatief
- Olie 15W50
- Koelslang tussen thermostaat an radiator (ik heb de mijne licht beschadigd bij het aanspannen van de alternator)
- Zijspiegels
- Raammotor rechtsvoor
Maar nu komen ook de vragen:
Kan iemand mij de nummers van al die riemen geven?
Heeft de GTI turbo speciale veerbollen, of zijn gewone GTI-bollen goed?
Zijn er nog onderdelen met verhoogd risico op falen?
Alvast bedankt!
CX 25 GTI turbo fotoalbum: https://flic.kr/s/aHBqjABVYV