Mijn DS is uit 1973 en dus dit jaar 50, de keuring loopt tot 23-9-2023, toen ik de auto importeerde hebben ze de datum van eerste toelating op 30-6-1973 gezet.
Nu heb ik echter nog niets ontvangen dat hij vrijgesteld is van keuring; krijg ik daar een bericht van of laat ik hem gewoon niet meer keuren?
DS & Xantia break excl lpg 2.0
kijk even op de site van RDW of autoweek vul daar je kenteken in en je ziet of je dit jaar nog APK moet hebben of niet onder vervaldatum
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Kijk op rdw.nl, vul je kenteken in: Dan bij Basis, Vervaldata en Historie: Vervaldatum APK. Als hij ouder dan 50 is dan staat daar N.V.T.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou ‘m gewoon lekker laten keuren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Toevallig heb ik 26 mei bericht van RDW gekregen. De auto was ook die dag 50 jaar.
Dus je krijgt het bericht als de datum ook klopt met de afgifte van het kenteken.
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK
Als je deze brief ontvangt, is het officieel.
Ik had al op de RDW site gekeken; daar staan dus de data die vermeldde; en niet Niet van toepassing.
Laten keuren ga ik zeker niet doen; haha; ken mijn auto en geen zin in keuring.
@ Ansarin; dan zal ik waarschijnlijk ook op de 30 juni een bericht krijgen.
En een voorbeeld van de brief; helemaal duidelijk; dank!
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Ik laat mijn DS gewoon elke twee jaar keuren ondanks dat deze is vrijgesteld, voor mij is het motto twee zien meer dan 1.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Er valt toch ook helemaal niets te verliezen als ie onverhoopt toch wordt afgekeurd? Je hebt dan alleen meer inzicht in de staat van je auto. Naar mijn mening is het niet keuren van je auto verkeerde zuinigheid en mogelijk het onnodig in gevaar brengen van je mede weggebruiker.
Of hoe ga jij dan zelf bepalen dat je wagen wel evenveel remkracht heeft op de wielen links/rechts?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb onlangs samen met 3 anderen 45 auto’s moeten keuren die aan een rally gingen deelnemen. De remmenbank is een verplicht onderdeel van dat keuringsritueel. Helaas waren er een aantal auto’s, allen vrijgesteld van APK, die remschil buiten de normen vertoonden. Daarnaast vonden we nog wel wat mankementjes zoals loss ashoezen, uitlaten die niet goed gasdicht en speling op de wielophanging.
let wel, alle deelnemende auto’s verkeerden in keurige staat, maar toch vind je wat als je er goed naar laat kijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste