Helaas, ik ben ook de klos. De problemen met het panoramadak moeten even plaatsmaken voor een urgenter probleem.
Terugkomend van familiebezoek in Gelderland onderweg de melding “emissiestoring” laat repareren. Daarna ook het Adblue symbool op het scherm, met de melding dat ik ong 1150 km te gaan had. Kan , de laatste keer Adblue bijvullen was een 10k km geleden.
Dus via een omslachtige manier 10 ltr Adblue bijgevuld; vanuit 5 ltr can in literfles, daarna in de Adblue tank in de kofferruimte achter 3e stoel. Oh ja, 5 ltr can kost 17,50 , aan de pomp slechts 1,12 per liter….
Melding bleef, inmiddels 150 km gereden, melding was even weg, maar kwam weer terug. Even snel uitgelezen met diagbox, maar melding was niet te resetten; harde fout? Volgens mijn garage lijkt het erop dat de tank vervangen moet, a 1200 Euro.
Wat is wijsheid? Bart Ebben heeft een gereviseerde tank a 700 Euro, nieuw bij hen 1200.
Wat ik zo lees is het een werk van een klein uurtje?
Jim
C5-PH2 Brk 2.0 HDI 16V BVM6 bj2005 2009-2014
P5008 GT 2.0 HDIF bj2010 2014-2019
C4 GP Buss 2.0HDIT BVA6 bj2017
Update van mijn Adblue belevenissen.
Uitlezen met Diagbox geeft fout P20E8 , ofwel geen Ureum inspuiting. Even gedacht aan foute tankdop van de Adblue tank, die te goed afsluit en daardoor zoveel vacuum maakt dat pomp het niet aankan. Is wel de foute dop zonder vacuum membraan), maar zonder dop , of losjes erop maakt geen verschil, pomp overleden. Zoals gemeld bij Bart Ebben alleen de electronica (gereviseerd) voor 726 Euro, een complete tank 1180 Euro. De gok gewaagd, tank is niet lek. Unit binnen 1 dag binnen, mijn onvolprezen monteur heeft de electronica gewisseld, en opnieuw geinitialiseerd cq foutmeldingen gewist en nu is het goed. Fingers crossed dat het spul nu langer meegaat dan 100k km.
Jim
C5-PH2 Brk 2.0 HDI 16V BVM6 bj2005 2009-2014
P5008 GT 2.0 HDIF bj2010 2014-2019
C4 GP Buss 2.0HDIT BVA6 bj2017