Bedankt voor jullie reacties. Dat het niet op een diesel zit twijfel ik ook niet aan. De vraag is: zat het origineel alleen op de gti (zoals het in de Haynes lijkt te staan) of ook op de 1.6?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alles van na 1991-ish met een benzine injectie motor zou zo’n koolstoffilter moeten hebben. Als je al die spullen toch uit de sloper hebt zou ik het overbouwen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thanks. Dat ben ik inderdaad gaan doen. Opvallend dat de Haynes er niks over zegt. Of ik kijk niet goed. Maar ik ben het er inderdaad onder aan het zetten, ik heb het tenslotte liggen en op de donor werkte het in ieder geval goed allemaal
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Anders zou je ook met een loze aansluiting op de tank hebben.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nou, er is weer een keer wat te melden! Het werk aan de BX heeft maanden stilgelegen, en ik had eigenlijk de moed al opgegeven dat ze nog zou gaan rijden. Sterker nog, vorige week had ik de BX en alle onderdelen al te koop gezet. Maar vandaag had ik een dagje vrij en was het prima klusweer, dus toch maar weer eens aan de slag.
De stand van zaken een paar maanden geleden was dat alles was overgebouwd, maar dat de motor niet aansloeg. Vandaag rustig de kabelboom langsgelopen en alle filmpjes die ik van de demontage van de donor had gemaakt teruggekeken. Uiteindelijk een relais bijgeprikt en een stekkertje vastgezet. Resultaat: ze doet het! Motor loopt, automaat werkt en de hydrauliek ook. Inmiddels is de break meer groen dan rood dus vanavond gaat de hogedrukspuit eroverheen en als ik zin heb gaat het nieuwe interieur dat klaarligt erin!
Met langzame stapjes gaat de break richting afronding. Tijdens het eerste proefritje viel me alleen op de de uitlaatgassen behoorlijk wit zijn. Ik vermoedde een lekke koppakking, ook omdat ik de donor zonder koelsysteem van de trailer heb gereden en ik misschien wat onderschat heb hoeveel kwaad dat kon.
Vandaag met een snuffeltest gekeken, maar die slaat niet groen of geel uit. Heb hem minutenlang laten borrelen maar geen teken van een lekke pakking.
Hierbij twee filmpjes, van de uitlaatgassen en de test. Wat denken jullie ervan?
https://youtube.com/shorts/cGKpjrTHjAA?feature=shared
https://youtube.com/shorts/zGwWjcvjqg4?feature=shared
De goede luisteraar hoort ook een stevige ratel/rammel op de achtergrond. Als je daar nog een goede zoekrichting bij hebt hou ik me aanbevolen!
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat je daar pas wat over kan zeggen als je een half uur of zo gereden hebt zodat ook de uit[aat over de hele lengte op temperatuur is. Het kan namelijk zo zijn dat er aardig wat condens in de uitlaat zit.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dank voor je reactie. Okee, ik had gedacht dat dat sneller zou zijn. Dat is hoopgevend!
Momenteel kan ik er niet echt mee rijden door een combinatie van APK verlopen/geschorst/nog niet omgekeurd naar benzine. Dat laatste moet als eerst, dus eerst maar zorgen dat hij RDW-klaar is.