Mijn C1 heeft bwjr 09-2012. De teller staat op bijna 265.000 km
Wie kan mij vertellen wanneer de distributie ketting aan vervanging toe is. Ook zie ik dat er een tandriem oa voor de dynamo
Ik vervang zelf wel iedere 15.000 km de olie met filter, de bougies, de pollen- en luchtfilter.
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Zie eerdere posts wat betreft de 1.2 puretech motor op dit forum.
Elke 100.000km of 6 jaar. (Distributie set compleet / enkel Distributie riem)
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de c1 de 1.0 motor heeft geldt bovenstaande over de purtech motor niet. De ketting kan dan mee tot ie gaat rammelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De C1 cylinder inhoud is 998cm3
Een C1 van 2012 is nog de eerste generatie (met de nodige facelifts). Die hebben altijd het 1-liter Toyota blokje volgens mij. Die hebben een ketting en die kan gewoon een leven mee, of tot ie begint te ratelen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
FastFred schreef:het 1-liter Toyota blokje
Die gewoon weer bij Daihatsu vandaan komt, geleend nadat Toyota eigenaar van Daihatsu werd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ook al was het een 1.2, dan nog een prima motor.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 7792
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ja, en de video betreft dus niet het Daihatsu-blokje.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Klopt, het Daihatsu / Toyota blokje is nog beter.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Aan de linkerkant zit een tandriem, bij hoeveel km moet deze worden vervangen?
Vriendelijk dank voor de vele reacties
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is geen tandriem maar een multiriem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb er laatst 1 vervangen, die begon bij 88K km te krijsen.
En die bougies hoeven echt niet elke 15K vervangen te worden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
waterman schreef:Dat is geen tandriem maar een multiriem.
Weet je ook welke type multiriem, C1 heeft wel een ac
René Jongejan schreef:Heb er laatst 1 vervangen, die begon bij 88K km te krijsen.
En die bougies hoeven echt niet elke 15K vervangen te worden.
Ja ik weet maar doe liever alles in 1 pakket dan bij houden wie, wat en wanneer er vervangen moet worden
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
BlueChris schreef:Weet je ook welke type multiriem, C1 heeft wel een ac
Ik heb de 6PK1210 van Gates gemonteerd, in dit geval bij een P107 met AC.
Zie https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=1Rjqu7qu1aM
Alleen de info over de riemen is niet correct, de korte, 850 mm, is voor zonder AC, de lange, 1210 mm, voor met AC.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Moet de frontbumber daadwerkelijk eraf??? Het rechter voorwiel en de plastic kap in in de wiel ruimte moet toch voldoende zijn?