Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Recent heb ik mijn C5 Aircross ingeruild voor een DS 4 Opéra Plug-in hybrid (225pk gecombineerd). Een mooie auto met een voor mij nieuw stuk techniek.
Ik ben altijd zuinig op de techniek. M.a.w. de motor netjes warm rijden alvorens te belasten en de auto niet te vaak voor kleine ritten gebruiken. De C5 Aircross (180pk bezine) heeft zich in 4 jaar een uitermate trouwe metgezel gebleken, zonder ook maar een druppel olieverlies etc. De DS 4 is nu 4 weken in bezit en heeft inmiddels 2500 km op de teller, waarvan 70% volledig electrisch is afgelegd. Woon-werk verkeer pas dan ook binnen de actieradius van de accu. Op de langere stukken tijdens de vakantie rijd ik (uiteraard) hybride en zie ik op mijn scherm dat (al naar gelang de belalsting van de motor) de auto te pas en te onpas kort de benzinemotor start om deze na korte tijd weer uit te zetten. Dit heeft ongetwijfeld een positief effect op het brandstofverbruik, maar wat doet dit met de slijtage van de benzinemotor, indachtig mijn theorie aan het begin van deze bijdrage?
Heeft iemand daar een beeld bij?
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)