4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De Yellow Mini Cooper van Lucas: Stap 2: onderdelen verzamelen
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 04 oktober 2023 12:39 PM
  [ # 46 ]

Wellicht, maar liever even goed oplossen. Ik vind zo’n roestbonk door mijn achterruitje ook niks.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 09 oktober 2023 07:38 PM
  [ # 47 ]

De wissermotor achter blijkt per juli 2004 te zijn verbeterd. De as is dan van kunststof en de sproeikop zit vast op de as. Als je nu een motor moet vervangen bestel je een ombouwsetje met het nieuwe type motor, een verloopkabeltje en een bijbehorende gewijzigde wisserarm, tule en afdekkapje. Dat ga ik dus binnenkort op de sloop maar eens uit een donor vissen. Voor de APK hoeft de sproeier achter niet te werken dus haast is er niet bij.

Wat nog wel moet gebeuren voor de APK-poging op de 20e is het vervangen van de remleiding linksvoor. Een felsapparaatje heb ik inmiddels geleend, ik moet alleen nog wartels en 4.75mm cunifer leiding scoren, dat lukt komend weekend op Veterama vast wel. Montage moet dan voor de 20e nog op een avond, dat krijg ik ook wel in de agenda gepropt.

Afgelopen zaterdag was de eerste grote vuurproef voor de mini, een dagje sturen door de kempen. Aan het eind van de dag was de tank nagenoeg leeg, maar verder heeft hij het prima gedaan. Het vertrouwen groeit op die manier beetje bij beetje bij zo’n nieuwe aanwinst.

Om af te sluiten dan nog maar een plaatje vanaf een terras in Bergeijk. Zo in de zon ziet dat geel er lekker fris uit (mits je niet te veel naar de roestrichel onder aan de deur kijkt)

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 10 oktober 2023 09:25 PM
  [ # 48 ]

En weer verder met wat frutseltjes van de dealervriend:
Een nieuwe moer voor de antennevoet. Deze is bij montage niet uit elkaar gebrokkeld waardoor het afdekkapje ook weer goed op zijn plek blijft zitten:

En een nieuw blinddopje voor de 12 volt aansluiting in de kofferbak:

Ik had dus laatst een andere greep op de achterklep gemonteerd, nou, de schuimrubber pakking die daar op zat bleek zijn werk niet meer te willen en/of kunnen doen, want het lekte behoorlijk. Dus toch maar een nieuwe pakking gehaald.

Dan moet je dus eerst het oude schuim er af pulken. Met wat WD40 en terpentine kwamen de lijmresten er ook goed af.

De pasvorm van de nieuwe pakking is perfect.

Eenmaal op de auto lijkt het dan ook beter te werken, je ziet geen kiertje meer, maar een randje foam. Binnenkort nog maar even controleren met de tuinslang.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 10 oktober 2023 09:28 PM
  [ # 49 ]

O ja, ik had de koplampen ook even gepolijst, maar de rechter lamp is aan de binnenkant ook enorm slecht en het glas boven in de lamp ligt er los in. Voor de voorkant zijn inmiddels ook een paar TYC lampen onderweg. Ik ben benieuwd of die ook OK zijn.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7771
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 oktober 2023 08:39 AM
  [ # 50 ]

Kost die pakking voor de achterklepdinges?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 oktober 2023 09:08 AM
  [ # 51 ]

Ik geloof een euro of 9.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7771
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 oktober 2023 01:21 PM
  [ # 52 ]

Daar hoeven we het niet voor te laten!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 17 oktober 2023 09:38 PM
  [ # 53 ]

Nou, die nieuwe TYC lampen zijn heel niet gek, ze passen goed. Het geeft ook meteen een veel frissere aanblik en je ziet plots ook schijnsel van de lampen op de weg.

Dan zag ik laatst dat de remleiding in de wielkast linksvoor roestig was. Op zich had het met opschuren en in de tectyl zetten nog wel een paar jaar gerekt kunnen worden, maar een remleiding maken is ook best leuk en de remvloeistof moest toch nog worden vervangen.

Als je wat ruimte maakt door wat kappen weg te halen en beugeltjes te lossen kun je er goed bij:

De oude en de ambachtelijk met de hand gebogen nieuwe cunifer leiding naast elkaar:

Ik had een flare tool geleend waarmee je de juiste DIN flare kunt maken. Het ding werkt heel makkelijk en goed:

En dan het circuit weer vullen met nieuwe remvloeistof, spoelen en ontluchten met het drukvat, ABS-blok ontluchten met INPA, nog een keer ontluchten en klaar is kees.

Ik moet zeggen, al met al een dankbaar klusje, want hij remt echt beter, minder sponzig.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 17 oktober 2023 09:44 PM
  [ # 54 ]

Voor de volledigheid nog even oud versus nieuw onder elkaar:

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2023 10:14 PM
  [ # 55 ]

Staat van de koplampen doet echt veel voor een auto, prima verbetering zo Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2023 07:52 AM
  [ # 56 ]

Klaar voor de APK nu?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7771
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 oktober 2023 09:04 AM
  [ # 57 ]

ABS-blok softwarematig ontluchten hoeft alleen als het systeem deels sleeg geweest is veronderstel ik? Hier is het pedaal ook vrij sponzig. Remvloeistof zou eind vorig jaar wel gedaan moeten zijn. De voorschijven en blokken zijn enorm mottig overigens, dus een goede overhaul zit er wel aan te komen op termijn.

Het afstellen van de koplampen is best wel een gedoetje lijkt mij, als je steeds de motorkap moet sluiten en het speciaalgereedschap niet hebt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2023 09:23 AM
  [ # 58 ]
2d schreef:

ABS-blok softwarematig ontluchten hoeft alleen als het systeem deels leeg geweest is veronderstel ik?

Ik heb vorig jaar zomer de remleiding naar rechtsachter vervangen door een Cunifer exemplaar.

Toen zonder INPA de boel goed weten te ontluchten door met iets druk van achter naar voor de leiding te ontluchten.

2d schreef:

Het afstellen van de koplampen is best wel een gedoetje lijkt mij, als je steeds de motorkap moet sluiten en het speciaalgereedschap niet hebt.

De Xenon-exemplaren kan ik gewoon afstellen met 2 zeskant 8 mm stelschroeven.
1x L/R en 1x U/D.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7771
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 oktober 2023 10:54 AM
  [ # 59 ]

Er is een speciale flexibele kabel waarmee je de hoogteverstelling met gesloten motorkap voor elkaar kan krijgen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2023 11:09 AM
  [ # 60 ]

Kan je er niet bij als je de kunststof binnenschermen even verwijdert?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook