Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
wimb schreef:Ik zweer bij het premiummerk van diezelfde smeermiddelenspecialist: Valvoline. Das beste oder nichts für den Bentley.
Gek genoeg heeft de C&C variant, in tegenstelling tot de Valvoline, wel alle OEM specs op de verpakking vermeld.
Wat dat dan ook betekenen mag in de praktijk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Hilko16TZI schreef:Flushen doe/durf je niet..?
Durven wel, maar ik vraag mij af of het echt zin heeft, onder het kleppendeksel zag het er allemaal brandschoon uit. Binnenkort gaat de carterpan er onder vandaan, ik ben erg benieuwd of daar een laag slib in zit.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
De volgegoten motorsteun gaf toch wel erg veel resonanties door aan de koets. Daarom toch maar een nieuwe gemonteerd.
Ook is er een nieuwe VDO gasklep onderweg. Ik acht de kans groot dat dat net als bij mijn BMW de wisselende en onvoorspelbare gasrespons oplost. We gaan het zien.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het sleutelen heeft een paar weken wat stil gelegen, maar ik begin weer op stoom te komen. Ik heb veel lol in het rijden met de Mini en ga er meer in rijden. Een flinke midlife opknapbeurt is dan wel op zijn plaats.
Ik heb deze keer gekozen voor een wat andere strategie: Eerst de boel maar eens uit elkaar sleutelen, kijken wat je tegenkomt en dan vervangen wat nodig is. Tijdsdruk is er toch niet echt dus op voorhand allemaal onderdelen bestellen is niet nodig.
Demonteren van de bumper was niet echt een pretje. Er ontbrak nogal wat montagemateriaal en her en der zaten wat plaatschroeven in het geheel gemonteerd. Ik word daar droevig van. De aluminium bumperbalk die er hier al af is heeft een flinke deuk dus daar zoek ik op de sloop wel een beter exemplaar voor. Het plastic front zelf lag ook in tweeën dus ook daar moet een vervangend exemplaar voor komen.
Dat de condensor niet zo fris meer was, dat had ik al gezien en die had ik al wel besteld. Bij de APK afgelopen najaar had ik ter voorbereiding de Airco ook leeg laten trekken.
Men doet nog wel eens wat aanstellerig over sleutelen aan deze Mini’s, maar als je dit moeilijk vind, dan ben je echt niks gewend. Het zit allemaal doordacht in elkaar. Roest is er aan deze koets ook bijna niet, ook al had je anders kunnen verwachten gezien de klont klei die zich achter de wielkuip bij de A-stijl heeft verzameld. Ik denk dat ik er preventief wel wat RX5 in smeer na een grondige uitsopbeurt.
De Aircopomp is blijkbaar al eens vervangen en kan nog wel een ronde mee.
Wat dan weer niet mag blijven zitten zijn deze nogal gecorrodeerde koelwatersensor en de stalen waterpijp die de waterpomp met een kachelslang verbind. De steun is van de pijp gebroken en zo bungelt het pijpje wat in het luchtledige.
Hier zitten de waterpomp en dynamo nog op de motor. De dynamo is nog prima, de waterpomp lekt niet, maar heeft veel speling op de as dus die mag er ook nieuw op. Over het lager van de spanrol van de multiriem hoeven we het helemaal niet te hebben, die klonk als een rolschaats. Ook is hier goed te zien dat zich onder op het blok aan de kant van de bak een mooie melange van aarde en olie heeft verzameld. Een lekkende o-ring van de BDP-sensor is de eerste boosdoener. De afdichtring van de peilstok vervang ik voor de zekerheid ook maar.
Hier komen we het zoveelste foutje tegen van de zeeuwse garage die de bak heeft gewisseld, verkeerd om gemonteerde rubbers van de baksteun
En blijkbaar waren ze van mening dat die bak ook best met een bout minder aan de motor vast kon.
Na een uurtje fröbelen met Dasty, Autglym Engine & Machine Cleaner, een kwast en een stoomreiniger komen we tot een redelijk schoon canvas.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Na het schoonmaken begint het pas echt leuk te worden! Mooie klus die ook wel nodig was zo te zien.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Op eBay.co.uk vond ik een nieuwe baksteun voor £25,-. Gelukkig kun je via het worldwide shipping program van eBay dan de importkosten vooruit betalen waardoor het inklaren bij de douane geen eeuwigheid duurt. Voor €61,- inclusief verzenden en importkosten had ik ‘m thuis. Het enige alternatief is voor deze steun nog de dealer en daar kost hij net boven de €200,-. Zo is een beetje rondshoppen toch nog de moeite.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ben zelf ook weer aan het zoeken naar onderdelen, mij valt op dat veel spullen van Lemförder op het moment slecht leverbaar zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En die er zijn komen uit China. Volgens Sreten, dan toch. Oftewel: naar de dealer. Ook weer volgens Sreten.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ja, wat Hilko zegt, steeds meer Lemforder onderdelen komen uit China en men zegt dat die minder van kwaliteit zijn. Ze zijn soms ook zichtbaar anders, zo ontbreekt soms het weggeslepen BMW logo en is dus een andere mal gebruikt om bijvoorbeeld de draagarm te gieten. Het kan ook zijn dat de hele productie is uitbesteed en het alleen nog maar Lemforder boxed is. Je weet het niet, maar je kunt er in ieder geval niet meer blind op varen dat het kwaliteit is.