Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik weet dat bij de DS onder de chassislak een witte basislak werd aangebracht.
Zou dat bij deze dyane ook zo kunnen zijn?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Casterolie ofwel Wonderolie ofwel Ricineolie gaat in de veerpot.
Parafineolie ofwel Naaimachineolie gaat van oudsher in de Batteur. Moderne motorolie kan ook tegenwoordig.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
De hele carrosserie zit nu los, bij 2 bouten moest ik een moer op de kop lassen want helemaal rondgeroest, maar nu krijg ik de stuurkolom niet los. Daar zitten van die konische moeren onder en de kopbouten zelf zitten in sleuven dus die draaien ook niet. Ik heb geprobeerd een dop op de afbreekmoeren te rammen, maar helaas. Welke truuks gebruiken jullie? Boutkoppen uitboren? Of kan dat blijven zitten en kun je de stuurstang er op een andere manier uittrekken?
Het moet echt los om nieuw plaatwerk bij de pedalen erin te kunnen lassen.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
marcopr69 schreef:Moderne motorolie kan ook tegenwoordig.
En die modern(st)e dunne motorolie mag dan niet in het oude motorblok. Hetzelfde geldt voor de bak. Ik heb inmiddels aardig wat verschillende soorten olie kliekjes op de plank staan
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Stef Sep schreef:
Het moet echt los om nieuw plaatwerk bij de pedalen erin te kunnen lassen.
Ik begrijp het misschien niet helemaal juist maar als het gaat om het lossen van de stuurbuis naar je toe: breekbouten zijn er als onderdeel van het stuurslot. Als je de contactsleutel gebruikt om de auto van het stuurslot te zetten (stuur kan draaien) dan kun je het beschermingskapje van het stuurslot lossen (zit onder de stuurkolom met een klein breekboutje wat niet echt heel erg vast zit) en dan met de imbussen de slot ring lossen (tussen de sleuven te bereiken) en vervolgens komt je stuurbuis vrij. Het beste hang je ondersteboven onder dashboard.
Helpt dit?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb de slijptol in de afbreekmoeren en die aluminium behuizing daarachter gezet. De slijptol heeft gewonnen! Het is los.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Inmiddels is de Dyane bijna volledig gestript.
Ik heb een mooie uitdaging gevonden: er is behoorlijk wat schade rechtsachter, net achter de deur, voor het achterspatbord. Daar ligt de boel flink in de kreukels, verborgen onder 2 cm plamuur.
Ben nu op het gemak de puntlassen aan het losboren zodat ik de dorpel los kan halen. Gelukkig is het plaatwerk flinterdun, dus het plan is om de dorpel zelf weer in het gareel te meppen, en het plaatwerk rechtsonder de achterbank nieuw te maken.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Welke kleur horen de wielen van een 1972 Dyane te zijn? Zelfde kleur als t plaatwerk?
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gris rose
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik kan beginnen met het weer langzaamaan inelkaar schroeven van het chassis. Eerst de veerbussen; Deze heeft een rode en een groen gemerkte trekstang. Welke kleur moet achter en welke voor?
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Op de veerbus staat als het goed is in reliëf AV.
Betekend Avant, ‘voor’ in het Frans. Dat markeert de voorzijde van de veerbus.
De lange trekstang hoort aan de achterkant
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik had m nogal dik in de verf gezet, maar nu zie ik t inderdaad! AV, dank!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
De dyane is er met verschillende luchtfilters; Dat zwart plastic ding, zelfde als de eend, een blikken rechthoekig ding. Welke hoort er op de mijne? (1972 met 600cc blok en automatische koppeling)
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor export werd er ook nogal eens een oliebadluchtfilter toegepast.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op een 72’ er hoort een metalen filterhuis. Met aansluiting voor de aangeblazen lucht vanaf de tunnel. Hoort ook speciaal rubber kniestuk bij tussen carburateur en filterhuis. Je moet het type hebben met dubbele carburateur.