Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zo, heerlijk 2 weken door Ierland getuft. 2500 km. Reflexen met het been voor plotseling remmen zijn overgegaan in reflexen met de hand. Ik zag vandaag op het Mercedes CLA forum een bericht met bedragen waar ik toch wel heel grote ogen bij opzette;
recently, was driving my CLA 250 2016. All dashboard lights started flashing
steering wheel got stiff and my car wouldn’t turn off at all. It was left running because it wouldn’t turn on. All warning lights came on.
Took it to the dealership and they are trying to charge me 1900$ for a diagnostic. Here’s what they said in their notes..
Initial diagnoses $299.00
diagnose no start/ malfunction warning messages
I performed a function test and verified the owner’s complaint; I brought the vehicle into the workshop, I performed best practices protective measures, set up an approved battery maintainer, and performed an IQT and procured an Initial Quick Test Log (with Freeze frame Data; XENTRY, and separate printout of the Freeze Frame Data; DAS).
The battery voltage is too low, required a jump pack, multiple low voltage codes on the IQTL.
There is no communication with/ on Drivetrain CAN; N3/10, N118, Y3/14, N45, N127.
I performed research in my standard available databases with no relevant return results.
I performed Xentry guided testing/ diagnosis, and the vehicle requires:
replace main battery $580.00 to maintain proper voltage to diagnose no communication on Drivetrain CAN/ ESP module..
Additional diagnosis is required of $975.00 to get to these components and continue to test.
In april was het tijd voor een beurt. Op aanraden van Michel Heijblom heb ik dat bij VAKgarage Ulvenhout laten doen. Eigenaar was voorheen de eigenaar van de MB dealer. Vanwege ontbreken onderhoudshistorie een aantal extra zaken laten doen. Remolie, bougies, dak schoonmaken en smeren, filters en olie van bak bij Autrans laten doen. Bij Die VAKgarage denken ze cht mee. Ze belden op: “de reemblokken voor zijn niet veel meer. Zullen we die maar vervangen?” Op de bon zag ik dat nieuwe KVS, waar ik om gevraagd had, er niet bij stond. Antwoord: “Die zag er nog zo schoon uit, die zat er vast nog niet lang in”. Hetzelfde commentaar trouwens bij Autrans, olie was nog mooi schoon.
Ik ben blij met het apparaat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gezien het stukje in Dollars is lijkt me dat het uit de US komt. Ik vraag me af hoe in hoeverre je dat kan vergelijken met hier.
In de US hoor ik regelmatig uurtarieven voorbijkomen van 200 a 300 Dollar en dat zijn niet eens altijd merkdealers.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.