Wat ik niet meer weet is, of er een remband afgesteld woet worden. Als dat het geval is dan elke 30.000km. Zoiets staat mij bij.
Ik heb het opgezocht en GEEN remband afstellen.
Dank je wel!
De kofferbak lijkt nu lekvrij te zijn. Lekkage kwam door het oude kofferkleprubber, de ventilatiesleuven in de achterstijlen en het rubber van de rechter achterlichtunit. De linker unit lekt niet maar zit muurvast, vermoedelijk dichtgekit. Linksachter zat een rammeltje. De middelste moer van de bovenste bevestiging van de veerpoot zat los. Rammeltje weg. De klepspeling is gecontroleerd, bijstellen was niet nodig.
Ik heb geprobeerd de automaatolie af te tappen n.a.v. het advies van klever33 (zie vorige pagina.) Verrassing:er kwam een klein beetje uit. Terwijl ik eerder bijna 3 liter had bijgevuld waarna de olie op peil stond. Ik heb daarna een halve liter bijgevuld, de olie warmgereden en opnieuw gepeild met draaiende motor. Oliepeil was goed. Daarna opnieuw de aftapplug eruit: weer bijna niets eruit! Wie weet raad? Alvast bedankt.
Misschien zakt de olie langzaam omdat e.e.a. verstopt is!? Ik ga met koude motor nog eens proberen af te tappen. Wordt vervolgd.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De olie die in de koppelomvormer zit krijg je er niet uit.
Is de zeef er al eens uitgehaald en schoongemaakt?
Ik had ooit een Austin Princess en daar deed de automaat niets na 200 meter. Bleek dat de zeef helemaal dichtgeslibt was.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja, ik ga de zeef eruit halen en schoonmaken. Ik hoop dat ik tevoren nog kan aftappen. Anders wordt het misschien wel een olievloed…
Welke plug heb je er uitgedraaid ?
De oliepan van deze automaten werd geleverd met en zonder aftapplug.
De aftapplug zit dan in de voorkant van de pan, daar waar de olievulpijp zit.
Zit er geen aftapplug dan de olievulpijp er afhalen.
Als je de plug aan de achterkant ( aandrijfaskant ) er uitgedraaid heb van het uitstulpsel waarop de typeplaat gemonteerd is, ja dan komt er zo goed als niets uit. Is de hoogste oliestand.
Wat is de kleur van de afgetapte olie ? Helder rood of met een zwarte tint er in ?
Zeef zit niet dicht, zit in de aanzuigkant. Als dat wel zo is, schakelt de bak pas bij een hoger toerental en meestal met een schok of stoterig. Daar lees ik niets van.
Zeef schoonmaken is zeker niet overbodig, in benzine uitwassen , nieuwe O ring NBR90.
Bedankt weer voor deze info. De olie is zwart. De bak schakelt inderdaad nog goed.
Ik heb geen andere aftapplug gezien. Het is me nog niet gelukt om de olievulpijp los te halen. Die zit aan de onderkant (zoals gewoonlijk) muurvast. Misschien linksdraaiend?
Een bekend probleem . Heeft rechtse draad. Niet te veel geweld gebruiken, want dan komt later een nieuw probleem : olielekkage door een kleine meestal niet zichtbare ris in de pan.
De Wartelmoer is origineel niet verlijmd. De pijp zit tamelijk strak vast in de draadbus.
Zwarte kleur is geen goed teken dwz slijpsel uit de koppelingen van de 1 - 2 - 3e. versnelling en of verbrande olie.
Kan er toe leiden, dat na het verversen , er toch slip gaat optreden in een of meerdere koppelingen.
Hopelijk niet.
Ik heb toch een plug over het hoofd gezien, in de carterpan. Die zit ook goed vast….Bedankt voor het meedenken.
=oliepan i.p.v. carterpan…
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Doe gelijk ff een vers filter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste