Heb dinsdagnamiddag nog probleemloos met m’n Xantia gereden en daarna gewoon in de garage
gezet. Deze morgen in de garage gekomen en zag, op Kerstmis, één enorm grote plas licht groene
LHM-olie liggen.
LHM-niveau nagekeken en staat geheel onder minimum. Xantia dan toch gestart maar rood lampje
blijft aan. Kan stuur echt nog amper degelijk draaien. Toch buiten gezet om al die LHM in de garage
zelf op te kuisen.
Zal moeten zoeken waar het lek zit en dan toch naar hersteller laten overbrengen om hopelijk nogmaals te laten herstellen.
Al die problemen zijn echt enorm erg aan het worden.
Hoe komt het dat een veel oudere Xantia’s vaak enorm veel minder LHM-problemen hebben dan jongere Xantia’s?
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lbarré schreef:
Al die problemen zijn echt enorm erg aan het worden.
Hoe komt het dat een veel oudere Xantia’s vaak enorm veel minder LHM-problemen hebben dan jongere Xantia’s?
Wordt het niet eens tijd om te stoppen met die wagen dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er zijn geen jonge Xants meer. Die van mij was één van de laatste (jul ˋ00) en na het negende HGB/LHM lek, dit keer in een stalen leiding, heb ik de moed opgegeven.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Heb al wel meerdere malen gedacht dat het tijd was om te stoppen met mijn Xantia.
Maar als ik dan naar het comfort, rijstijl, vering, motor en de vele hedendaagse elektronische problemen op andere wagens kijk, zijn er echt nog heel weinig wagens die hiermee nog overeenkomen.
En dan ook nog eens de nieuwe inschrijvingstaks, die men in België nu vraagt, voor een Xantia, XM of C5 met de hydraulische vering, zowel benzine als diesel, die vaak veel meer is dan er voor de wagen zelf nog wordt gevraagd.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Een hydraulisch lek hoeft niet het einde te zijn, meestal is het iets klein zoals een retour of een 3-wegstukje ofzo.
Een oude diesel op kenteken zetten kost inderdaad wat geld in België, al hoorde ik laatst dat dit voor een Xantia HDI(110) 980,- euro was het eerste jaar (dat is dus rijtaks + inschrijving)
Ik heb 2 weken terug mijn 2de C5 2.0i 16v break uit 2006 op Belgisch kenteken gezet, ik zal je laten weten wat mij dit kost. (het aanslagbiljet komt altijd enige weken na de inschrijving)
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Op het Xantia-Forum heb ik gelezen dat nogal wat van die “3-wegstukken”, en ook andere delen van het LHM systeem niet meer regulier verkrijgbaar zijn.
Voor sommige zijn er wel namaak delen te vinden, maar die zijn vaak van slechte kwaliteit en/of blijken toch afwijkende maten te hebben.
Het vraagt dus het eea aan inventiviteit en doorzettingsvermogen om die lekkage problemen op te lossen.
Breeze heeft daar al wat over gezegd en geschreven, op het Xantia-Forum heeft Henkr er een heleboel over gepost.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ik heb gezien dat ze die in Frankrijk namaken met koperen/messing meerweg stukjes en slang.
To err is human, not to err is divine.
Mogelijkerwijs kan DIT verder op weg helpen.
Dit 4-weg stuk is een berucht lekkage punt, op diverse plekken wordt daarover gesproken.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Dubbelposting…....
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
De brezan heeft ( echt goedkope) verbind-stukjes in alle vormen en maten, je gelooft het niet ! Die hebben me altijd geholpen, en de rest doe je met benzineslang ook in div maten , en een beetje durf en creatief zijn dan kom je een heel eind, is het een stalen leiding dan heb je gewoon pech en moet je sleutelen. Je wagen starten als je wéét dat je lhm te laag staat is niet handig, je maakt meer problemen dan nodig.
als je niks veranderd blijft alles hetzelfde.