Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 01-10-2020
- C6 (2005-2012) Sedan
- Overig Peugeot 205 1.6 GTI
Goeiedag iedereen,
Ik zit volop in een (v)echtscheiding en omdat mijn ex de (verschrikkelijke) Renault Grand Scenic wou moest ik op zoek naar een alternatief. Ik dacht in eerste instantie aan een C5 tot 2017, maar vond niets dat me aansprak. Af en toe kijk ik al eens over de grens (ik ben een Belg) en toen zag ik daar plots een C6 staan te Hilversum.
Het is er één van eind 2011, diesel, met maar 174000+ kms. Heeft alle opties die ik wou en ja, dan werd het wel moeilijk om weerstand te bieden. Hij was ook eens niet zwart en heeft een licht interieur. Op een zaterdagmiddag ook eens gaan kijken. Ja, dan werd het nog moeilijker om eraan te weerstaan.
Ik heb hem dus gekocht. Gelijk mee naar Garage Oldenhage gereden voor een grote beurt want er stond niet veel in het onderhoudsboekje. Achteraf mee naar huis gereden en volgende week gaat ie op Belgisch kenteken.
Aandachtspuntjes zijn er wel. Distributieriem moet nog vervangen worden (ik was wat te laat bij Oldenhage, sneeuw oa..) en ook de rubbers van de draagarmen. Intussen ook ontdekt dat al de rest werkt behalve mijn favoriete knopje: de cruise control. Heb hier op het forum al een topicje over gelezen, inclusief dat ik een goeie tik op het stuur moet geven, maar nog niet toe gekomen. Er zijn nogal wat zaken die mijn aandacht opeisen op dit moment.
Ik dank jullie voor het lezen en wens jullie nog een fijne dag/avond toe…
mvg,
Winny
Gefeliciteerd. Een 3.0 HDI van het laatste jaar !
Welke kleur ?
Die tik op het stuur zou ik maar voorzichtig mee zijn, je kunt beter de schakelaars eens nakijken voor de cruise controle en de verbinding van de module met de kabelboom.
Er is een verschil tussen de rubbers van de draadarm met speling en de onderste fusiekogels.
Als je de fusee voelt bewegen bij remmen dan is het meestal het onderste fusielager. Kijk ook je stuurkogels eens na, dat geeft ook hetzelfde effect.
De keuring geeft je wel een opmerking over de rubbers, maar meestal geen rode-kaart, speling op de kogels is een ander probleem, dat is meestal meteen rood.
En ja, distributieriem van 13 jaar en 174.000 , die mag wel een keer vervangen worden.
Succes,
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 01-10-2020
- C6 (2005-2012) Sedan
- Overig Peugeot 205 1.6 GTI
hoi hoi,
kleur is beige / bruin / zand, met een creme-wit interieur.
dat verhaal van die tik op het stuur lijkt me vooral een los contact. Dus zo’n tik helpt een tijdje, maar om het echt op te lossen ga je beter iets grondiger te werk.
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Welcome to the club.
Voor de cc, de kap onder het stuur loshalen, de 6 stekkers er uit halen en ze inspuiten met contactspray, wat ruimte in de kabels maken en met wat geluk doet hij het weer voor jaren.
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop. Hoewel ik zelf niet meer in het bezit ben van een C6 merk ik dat mijn hart elke keer weer opspringt als ik er eentje zie rijden. Veel comfortabele en veilige kilometers gewenst!
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 01-10-2020
- C6 (2005-2012) Sedan
- Overig Peugeot 205 1.6 GTI
kleine update:
bijna 8 maand verder en een aantal zaken die ik nog wil doen:
- navigatiesysteem doet geen ‘live’ gedoe: hij (/zij/x) geeft gewoon aan van punt A naar B en geeft aan hoe lang je minimaal onderweg zal zijn. Mijn laatste Renault van hetzelfde jaartal, 2011, deed dat beter. Ik werk er omheen door eerst mijn ‘smart phone’ te gebruiken en dan de GPS te laten corrigeren. Werkt niet 100% maar ja, c’est la vie.
- banden, wintersetje op velg, wordt aan gewerkt. Ik weet intussen dat je 2 sets velgen kunt inlezen in de auto computer dus dat helpt om ze zelf elke 6 maand te wisselen.
- het alarm van de achteruitrijsensoren is na mijn recentste bezoek bij Oldenhage ineens veel luider geworden? Ik zoek nog hoe ik dit geluid kan bijstellen. Iemand?
- Er is sinds dan ook een foutmelding op het centrale scherm dat pas na 5 minuten verdwijnt. Hoe haal ik deze foutmelding eruit?
- Weet er iemand een goede garagist in Mechelen?
Zoals je ziet, kleinigheden.
Duitsland heeft in april van dit jaar HVO100 geintroduceerd en de prijs van die brandstof is een stuk lager dan bij ons in België. Mijn laatste tankbeurt betaalde ik € 1,659 per liter, in België was dat 2,369 !!
Nu tijd vrijmaken voor de CX maar dat is een ander verhaal…