mijn 2011 C4 grand Picasso . heeft niet de TPMS ventielen . en kom het systeem ook niet in de boord computer tegen . als ik er TPMS ventielen inzet kan het dan achteraf in het systeem geïnstalleerd worden .
De TPMS sensoren zijn voorzien van HF zendertjes.
Die signalen moeten opgevangen en vertaald worden in jouw auto, en de daarvoor benodigde hardware is naar ik denk niet aanwezig.
Als je me je VIN geeft wil ik op Service.Citroen wel kijken hoe dat precies zit.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
weet niet of het VIN nummer het zelfde is als het chassis nummer . maar dat is VF7UE5FV8BJ749075.
Via die VIN zie ik op S.C.:
INDICATOR VERLIES BANDENSPANNING >> ZONDER INDIC TE LAGE BANDENSPANNING
Voorts zie ik dat onderdeel 10 ontbreekt, dat is de ontvanger van die signalen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
en waar zou die ontvanger dan moeten zitten en is deze los verkrijgbaar ? ik neem aan van wel .
als het allemaal een ingewikkeld en kostbaar verhaal gaat worden , koop ik wel een los systeem .
het gaat er mij om dat ik gewaarschuwd wordt bij een te lage bandenspanning zoals ik laatst al had toen 1 band langzaam leeg liep . en ik het pas zag toen er nog net 1 bar inzat en ik hals over kop naar de pomp moest om hem op te pompen . dat is gewoon waardeloos .
Die unit 5430P2 zelf kost € 388,90. Bij mijn weten zit hij dan ergens achterin, maar waar precies weet ik niet.
Voorts moet er nog een kabel voor aangelegd worden.
En dan moet hij ook nog geactiveerd worden. Of je daarvoor de juiste CAN systemen hebt kan ik zo niet zien.
Het is allemaal wel uit te zoeken, maar daarvoor moet ik dan ook de VIN hebben van een C4P mét TPMS. Dan kan ik dat vergelijken.
Komende dagen en week heb ik daar geen mogelijkheid voor, ik heb dan geen toegang tot het S.C. systeem.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
bedankt voor de genomen moeite .
maar dat wordt mij te veel gedoe . koop wel een los systeem .
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nooit volledig vertrouwen op zo’n elektronisch systeem dat kan falen.
Gewoon regelmatig, minstens 1x per maand, met een goede meter zelf de bandenspanning controleren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
oke . maar gaat er toch een aanschaffen . beter iets dan niets ,