Radio ingebouwd en nu geen spanning meer op de zekering van de brandstofpomp,
auto gaf aan ecomodus en dashboard ging uit en alle lampen aan de voorzijde blijven ook uit.
auto wil niks meer doen.
wie o wie kan me helpen
Achterlichten doen wel gewoon dr werk
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Begin eens met de radio weer uit te bouwen. En kijk wat er dan gebeurt. Als het dan nog niet normaal is de spanning van de accu meten. Ik denk dat de stekker(s) van je radio niet conform de stekkers van je auto zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Radio weer uitgebouwd en nog steeds hetzelfde
Zekering van brandstof pomp is heel maar staat geen spanning op en verder alle zekeringen ook heel
Heeft er nog iemand ideeën
Topic mag dicht
Want?
Probleem opgelost, en mhoe dan?
Of heb je `m maar “in de vuinisbak gestopt”?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Uiteindelijk bleek het een. Zekering te zijn
Nu rest me nog een vraag ,
oude radio voor en achter geluid.
nieuwe radio alleen achterspeakers voor wil met geen mogelijkheid werken.
stekkers een op een overgezet
Heeft iemand daar nog een oplossing voor of is er iemand in de buurt van denhaag die me daarmee zou willen helpen
Hoi,
Staan de instellingen in de nieuwe radio goed, alle pinnetjes is het aansluitblok (ISO) heel van de nieuwe radio?
Succes
Citroen C3 1.4 8v automaat 2002.
Goedemorgen
De instellingen van de radio kan ik verschuiven
Maar wat ik ook doe linksvoor is linksachter rechtsvoor is rechtsachter en de stekkers zijn 1 op 1 overgezet
Weet niet of alle dingetjes goed vastzitten daar ga ik nogmaals naar kijken bedankt voor je antwoord
Zat er een originele radio in, of was dat al een after market?
De luidspreker stekker kent een ISO normering, zie DIT verhaal
Daarin is ook beschreven hoe je zonodig met verloopstekkers het eea kunt aanpassen.
Dat is met name nodig als er geen standaard ISO A en B stekkers zitten in de auto, of dat de nieuwe radio anders angesloten moet worden.
En welke zekering was er gesneuveld, en waarom?
Ook dat kan te maken hebben met die aansluitingen die anders zijn.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Welke zekering precies weet ik ook niet
Er zit een standaard iso stekker in de auto alleen op een of andere manier wil die niet samenwerken met me radio
Wat noem jij “een standaard ISO stekker”?
Is dat z`n ISO B stekker zoals op een van die plaatjes, met 8 draden in de kleuren die daar aangegeven zijn?
Elke speaker heeft 2 draden nodig. Een plus en een min. Een ISO connector biedt aansluitmogelijkheden voor 4 speakers:
Links voor (LF) kleur wit (+) en wit/zwart (-)
Rechts voor (RF) kleur grijs (+) en grijs/zwart (-)
Links achter (LR) kleur groen (+) en groen/zwart (-)
Rechts achter (RR) kleur paars (+) en paars/zwart (-)
Voorts nog de vraag of er in jouw auto misschien een extra versterker zit?
Die kan ervoor zorgen dat de ansluitingen niet meer kloppen…..
En terug naar m`n eerdere vraag: wat zat er voor radio in voordat je deze erin zette?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ja zo.n stekker zit er op nu
Alleen ik heb het idee dat er iets doorgeknipt is maar weet het niet zeker en ben technisch niet heel erg goed met dit soort dingen
Dus mocht er iemand in me omgeving zitten die wil helpen met meekijken hoe ik me aanbevolen
Ik had nog wat meer vragen/opmerkingen neergepend….
Als je zelf niet in staat bent om aan de hand van die hierboven gelinkte site verder te zoeken en wat metingen te doen, moet je inderdaad iemand zoeken die dat wél kan.
Is er niet zo iemand in je kennissenkring?
En wat deed de oude radio, gaf die wél geluid via alle speakers?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Hoi jw
Sorry Ja de oude radio deed wel 4 speakers en die was ook aftermarket .er zit geen versterker in de auto en ik zou niemand weten in mijn vriendenkring die zo handig is om dit te fixen helaas
Gr martin
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je ook gekeken of de draden in de nieuwe radio precies hetzelfde in de stekker zitten als bij de oude?
En heb je ook gekeken naar de instelling van de fader?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoihoi de instelling van de fader kan ik van alles mee doen maar alleen achter word aangestuurd en ik heb echt geen idee waar te kijken
Bedrading zit allemaal hetzelfde volgens degene die het aangesloten heeft