Met die paar o ringetjes los je de evt. interne lekkage (door slijtage) in het stuurhuis niet op dus gaan we weer terug naar het 2e bericht in dit topic: pinpointen of het je stuurhuis is. steek een voelermaat tussen de aansluiting en kijk dan of de pompfrequentie naar 1 minuut of hoger gaat….... Is de voorraadbol oke ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ja dit is getest.
Met de voelermaat ging de pompfrequentie naar anderhalve minuut.
Uit de retourslang kwam 200ml/min.
De voorraadbol is getest met een manometer op het systeem.
Net als de druk bij inslaan en afslaan van de pomp.
Opties zijn een ander (gaar?) stuurhuis of een revisie stuurhuis.
Wat zijn de ervaringenu met revisie stuurhuizen?
Ik zie revisies aangeboden voor 1300 euro, ook stuurhuis revisies een 500 euro minder.
Ik hoor ook wel over ‘revisies’ waar men vooral goed is in een paar nieuwe hoezen en een likje verf.
Iemand aanbevelingen of juist niet?
Bedankt en groet,
Mano
Gereviseerd stuurhuis bestellen bij citrotech indien, ze er nog eentje op de plank hebben liggen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Er zit inmiddels een ander stuurhuis is en het sturen gaat iets lichter, dus dat is fijn, maar vooral de hydrauliek pomp is blij want die krijgt wat meer rust
Ik heb nu zelfs pompfrequentie van meer als anderhalve minuut gemeten bij stationair. Dus blij mee.
Dank voor alle suggesties!
Ik was eigenlijk wel benieuwd wat het idee was met de 3 groefjes voor de lange M7 bout voor het vastzetten van het stuurpen aan het rondsel? Ik gebruik altijd braaf de middelste zoals ik op tekening zie, maar met het nieuwe stuurhuis loopt de stuurspaak net even tegen het dashboard gedeelte waar de knipperschakelaar in zit. Dus kan ik hem een groefje verder zetten, maar was eigenlijk benieuwd wat hiervan de gedachte was van citroen?