Heeft iemand toevallig een bedrading schema/handboek van de C4 Grand Picasso/Spacetouerer.
Ik wil namelijk graag achter het dashboard de draden vinden die naar de speakers in de voordeuren gaan, zodat ik die kan aftappen en naar de subwoofer kan leiden.
Zit er geen gewone DIN steker aan de radio voor de speakers ? Daar kun je 4 speakers mee aansturen. De tweeters staan meestal parallelle de gewone speakers, dan heb je al 6 speakers.
To err is human, not to err is divine.
Ik heb inmiddels het dashboard open gehad, er zit in ieder geval een andere stekker achter dan eerdere citroens. Het is dus geen quadlock stekker.
In de bijlage een foto van de stekker. Weet iemand de pin layout of misschien dat er een verloop kabel naar ISO ergens te koop is.
Als je me de VIN geeft van je auto, zoek ik het op voor je op Service.Citroen.
Langs die weg kan ik bij de schema’s.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Wat is een VIN, en waar kan ik die vinden? Onder de motorkap?
Dat staat op je kentekenbewijs.
En het is ook te zien in een venstertje in je voorruit, vóór de bestuurder.
Het begint met VF7…..
Groet,
JW
VF7 3AHNS2 KJ773979
Wat ik iig graag wil weten is de draden voor de voor en achter speakers en de remote of schakeldraad.
Liefst remote als die er is, dan kan ik de woofer schakelen met het inschakelen van de radio.
Anders is geschakeld ook goed, dan wordt de sub ingchakeld wanneer de auto ingeschakeld wordt.
Ik heb het schema van de unit gevonden, incl. de aansluitingen naar de speakers.
Het blijkt de 56-polige stekker te zijn die op je NAC unit zit.
Het schema en overzicht kan ik je sturen, geef dan even je mailadres via een PB. Dan gaat het naar je onderweg.
Groet,
JW
De stekker die jij daar ziet is waarschijnlijk de quadlock stekker die al sinds jaar en dag in citroen en peugeot auto’s zit.
De stekker op de foto komt achter uit de head unit die achter het kleine display verscholen zit.
Zie onderstaande dash demontage video.
https://youtu.be/2_MnQ1h7nhE?si=_D2nLNYVEWIsds8M
De stekker die je in de video ziet is waarschijnlijk de stekker die je op de schema’s ziet. De stekker die ik liet zien zat op dezelfde plek acherin de headunit.
Mijn mail adres zal ik in een PB sturen
Ze zijn naar je onderweg
Groet,
JW
Bedankt… de stekker die in die documentatie staat komt wel degelijk overeen met de stekker op mijn foto.
Alleen dan gespiegeld omdat de afbeelding in de documentatie de aansluiting op de headunit is, en niet de stekker.
Nog nog hopen dat ik ergens een verloop daar ISO kan vinden. Zo niet, dan maak ik dat er zelf aan.
Totaal aantal Berichten: 825
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd welke module daar geplaatst werd met Carplay/Android Auto…
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Ik ben vanochtend even bij de Citroen dealer geweest ... en vervolgens ook een audio inbouw bedrijf gebeld.
Het blijkt zo te zijn dat de systemen van auto’s tegenwoordig van alles uitlezen etc ... zo ook bijv. de impedantie van de speakers. Als daar te veel afwijking in ziet dan schiet hij in error.
De zomaar aftappen van het speaker signaal is dus eigenlijk niet meer mogelijk met de modernere auto’s.
De meneer van het audio bedrijf vertelde dat ze voor dit soort oplossingen een DSP versterker plaatsen die ook communiceert met het systeem van de auto, waardoor de integratie wél mogelijk is.
Daarmee krijgen de originele speakers van je auto een boost én zit ook gelijk een sub bij om de lage tonen te boosten.
Praten we wel over een investering van zo’n 1200 euro (incl inbouw en afstellen) .. dat is nogal een verschil met de JBL Basspro Go die ik nu voor 200 euro op marktplaats gescoort heb.
Nu toch een passende kabel gevonden:
https://www.car-products.nl/citroen-jumper/6626-toyota-peugeot-diverse-modellen-koppel-adapter-vanaf-2016-1000000022650.html
Ik denk dat ik het hier toch mee ga proberen, niet geschoten is sowieso mis.