Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jaaps schreef:Dat zal allemaal wel waar zijn, maar het probleem is met nieuwe bougies niet opgelost.
Andere suggesties?
bobine?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jaaps schreef:
Andere suggesties?
Ja: uitlezen met de juiste apparatuur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
De enige foutcode die ik kreeg was P 0485. DOor motormanagement geregekde koeling.
Er was idd ook een melding van pingelen op 1 of meer cilinders.
Waardes van de bobines zijn normaal, ik weet niet of dat een defect uitsluit
Wat verder opviel bij testen actuatoren dat de test om ventilator op lage snelheid te laten draaien correct afgerond wordt, maar de ventilator draait niet
Ik heb de aansluitingen aan ventilator en relais losgemaakt, ziet er allemaal goed uit. De storing was hierna wel te wissen.
Ook in stilstand is hetzelfde probleem aanwezig. Bij ongeveer 3000tpm begint de motor te stotteren, lijkt een cilinder niet mee te doen.
Voelt toch als ontsteking.
Klepdeksel pakking gekocht. Van t weekend maar even kleppen stellen. Weet iemand de speling?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jaaps schreef:
Voelt toch als ontsteking.
Zet er maar een nieuwe bobine in, grote kans dat die het probleem is. Die dingen gaan vaker stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik neig daarzeer naar. Zal s kijken of er morgen in Twente een verdwaalde te koop is
Is er een te preferen merk, of 1 die je zeker moet mijden?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik bestel tegenwoordig alles online bij https://www.motointegrator.de/ het prijsverschil is dermate groot dat wachten loont. Merk? Ik zou iets van NGK, Denso, Bosch of Marelli gewoon kopen. Over bobines is en wordt veel geschreven, ook op Cifo. Mijn inziens zijn bobines gewoon slijtage onderdelen geworden die na 80k op zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Daarover gesproken, ik mailde de lokale citroenboer voor een klepdekselpakking van de pluriel
Duurde even dus bij een lokale leverancier voor 10euro een bemachtigd.
Kreeg later een mail, 43 euro ex.
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Kleppen gesteld, die stonden allemaal vrij redelijk binnen de toleranties
Toen de verlengerstukken van bobine naar bougies eerst gemonteerd, daarna de bobine.
Testen, ik denk, het is opgelost, nee, nu bij 4000 tpm bokken
Nieuwe bobine besteld
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik heb dus bougies en bobine vervangen.
Helaas geen enkel effect op het inhouden rond 3200 tpm.
Hij doet het stationair en in alle versnellingen, dat pleit tegen brandstof.
Uitgelezen, geen storingen die eea verklaarden. Er gaat ook geen motorstoringslampje branden.
Ik verdenk nu de bedrading tussen bobine en injectiecomputer. Heeft iemand een schema van de aansluiteningen aan de computer? Dat zoekt net ff makkelijker
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Eens even het hele verhaal terug gelezen, ik zie voornamelijk achterstallig onderhoud terugkomen. Maakt dat ik benieuwd ben ik de D-riem überhaupt wel eens vervangen is? Dus niet wat iemand ooit in het boekje heeft geschreven maar zelf controleren! Dit soort klachten krijg je ook als de boel niet lekker op tijd staat, dus kappen eraf en kijken of je de blokkeer stiften (boortjes) erin krijgt.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Bedrading lijkt me haast niet, zou wel heeeel toevallig zijn dat die iedere keer vanaf hetzelfde toerental problemen geeft.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Maarten, feit dat de bougies er iets te lange in hebben gezeten wil niet zeggen dat er verder achterstallig onderhoud is. Ik heb de auto met een kleine 50000km uit Duitsland gehaald. Dus met alle facturen en geen zaken in boekjes geschreven
Toen onderhoud gedaan. Distributoe is in 2017 gedaan bij 32000km, bij 38000 is de koppakking vervangen ivm bekende olielekkage. Ik denk dat er toen geen nieuwe distr riem is geplaatst.
Net zaak losgedraaid, dsitr staat op tijd, riem staat wel wat slap. Heb maar even een vervangend setje gekocht.
Zat wel ff te stoeien met de automatische spanner van de multiriem.
Zonder WPH blijft t lastig
Als die auto regelmatig onderhoud had gehad, dan hadden er wel versere bougies in gezeten. Dat is duidelijk niet het geval.
Als je een auto koopt zonder reguliere onderhoudsgeschiedenis, dan is het eerste wat je moet doen een grote beurt. Dus olie, remvloeistof, alle filters, bougies, multiriem, de hele zaak. Als je niet weet wanneer de distributie en waterpomp, doe je die ook.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
De auto had een volledige onderhouds geschiedenis. Ik heb dus idd olie, filters, remvloeistof, remschrijven en blokken en nog wat folters bij aanschaf vervangen., Maar geen riemen, want die zaten er nog geen 15000km op
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Citroen schrijft voor bougies per 60000km….