Hallo,
Ik had een probleem met mijn verwarming welke aan de bestuurderskant niet meer warm werd.
Via google ben ik er toen achter gekomen dat 1 van de kachelklep motors het niet meer deed.
Hier heb ik toen een vervanger voor gekocht, maar na monteren vandaag blijkt dat deze de verkeerde kant op draait.
Zijn er verschillende motors in omloop?
Ik kan dit in het handboek niet terug vinden.
Misschien een domme opmerking van mij, maar helpt omwisselen van de bedrading niet?
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Dat zal ik eens even uitzoeken, maar had verwacht het motortje 1 op 1 te kunnen wisselen.
Dus verbaasde mij erover dat hij de verkeerde kant uit draaide.
Maar kan nergens vinden dat er verschillende motortjes zijn voor de bestuurder en bijrijder kant.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kan het altijd proberen. Als de stekkerbehuizing niet omgedraaid kan worden kun je de stekkertjes er met een klein schroevendraaiertje uit peuteren en ze verwisselen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Heb het zelfde gehad met xantia fan motoren. Een draaide goed, andere draaide verkeerd om. Dus het komt voor. plusmin wissel en alles weer ok.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Ik heb gezocht op het schema hiervoor, maar word niet veel wijzer van het schema.
Is er iemand die mij kan vertellen wat de plus en min is welke ik om moet draaien?
Is het überhaupt zo simpel met deze servo motortjes?
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja. De stekker heeft 2 draden. Die moet je verwisselen. Je hoeft dan niet te weten wat + en wat - is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Die van mij heeft er 4.
Bij 2 zou ik het snappen.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kun je hier een foto plaatsen van het elektrisch schema?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ik kom er net achter dat er foutmeldingen actief blijven ook al sluit ik de motor aan.
Als ik de temperatuur kouder of warmer zet draait het motortje wel.
Als ik de motor aan de rechterzijde aansluit krijg ik hiervan geen foutmelding, alleen aan de bestuurderskant krijg ik een melding. Wat zou het dan kunnen zijn?
De foutmelding zegt dat de computer niet met de stappenmotor kan communiceren.
Dat is dan of een bedradingsprobleem of een defecte stappenmotor of een computer probleem. Welke is de hamvraag.
To err is human, not to err is divine.
Als ik dezelfde stappenmotor aansluit aan de andere kant werkt deze wel gewoon zonder foutmelding.
Dus de motor zal het probleem niet zijn, helaas.
Enig idee hoe uit te sluiten of het een bedrading of computer probleem is?
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Paul, het is voor iedereen makkelijker als je je problemen in één topic onderbrengt.
De naam van het topic kun je, bij een nieuw probleeem bijvoorbeeld, wijzigen in het eerste bericht.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.