De aansluiting van de koelslang van mn Visa (1100 4-cylinder) is doorgerot. Heeft iemand een goede tip om het resterende oude stuk er uit te krijgen of hoe dit aan te pakken?
Het gaat om nummer 3 in de tekening, artikel 91 511 387
Wat is de binnenmaat van die pijp ?
Misschien kun je er een stukje koperen waterleiding inpersen en/of vastlijmen ?
Anders: Op de sloop een spruitstuk halen ?
To err is human, not to err is divine.
Inderdaad, dat crossed my mind ; proberen de restanten eruit te ? boren ( als je durft) evt netjes een beetje vlak afdremelen en een buisje erin lijmen , zal niet meer dan ong 100gr worden dus een goeie 2 k lijm zal het wel redden denk ik.
Een spruitstuk scoren is 1 ding, maar vervangen lijkt me na 25++ jaren een ‘‘dingetje’‘.....
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Allebei bedankt voor de suggestie. Dat is inderdaad wel een goed idee. Als het niet lukt kan ik altijd nog verder kijken. De Visa’s liggen ook niet meer voor het oprapen op de sloop en een los spruitstuk zal niet makkelijk worden.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dit type blok lag ook in BXen, P104, P205 en zelfs in een R14.
Dus best wel ergens te vinden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
https://nl.wikipedia.org/wiki/PSA-Renault_X_motor
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Daar kun je redelijk goed bij, maar het is een afweging, zoeken en vervangen of proberen te fixen, en even mopperen.
Begrijp ik het goed dat het een hotspotje is? dus verders niks spannends?
Ms even het oliefilter eraf zodat je er met een boormachientje langs af kunt? Kun je gelijk ff olie verversen.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud