Ik ben sinds kort naar zuid Frankrijk verhuisd (een plek waar mijn c15 zich erg thuisvoelt tussen mede c15’s!) en ik merk in de scherpe bochten omhoog een aanlopend geluid op wat heel naar klinkt. Het lijkt van rechtsvoor te komen.
Volledig remsysteem is vervangen vorige zomer (schijven, slangen, blokken, klauwen) en de aandrijfassen ook.
Nu ben ik hier naar een garage gegaan die zei dat het de lager rechtsvoor was, die laten vervangen, toen belde de garage op dat het klaar was maar dat er nog een bijgeluid was. Hij vermoedde dat het de tussenlager van de aandrijfas zou zijn. Wat gek is want die was 3 maanden geleden volledig vervangen incl. Tussenlager. Maar ok ook maar laten vervangen dan, volgens hem was die niet nieuw en zit die ook niet standaard bij een nieuwe as die volgens hem sowieso allemaal gereviseerd zijn en niet nieuw…
Nu rijd de auto wel echt beter en bepaalde piepgeluidjes zijn verholpen. Maar in extreme (haarspeldbochten) naar rechts en meestal tijdens het stijgen is het harde aanlopende geluid er nogsteeds!
We hebben veel gedoe gehad met de juiste maat vinden van de aandrijfas links maar rechts leek meteen te passen. Maar nu ben ik toch bang dat deze stiekem misschien nét niet past en daardoor de tussenlager zo snel kapot is?
Of wat ook een gedachte was is dat het mogelijk iets met het stuurhuis zou kunnen zijn? Er zit wel wat speling op het stuur..
mogelijk ook gelinkt aan het knoepende geluid bij wegrijden (en dus sturen) uit stilstand alsof de remmen loskomen, waarvan het mogelijk de remmen niet zijn omdat dit geluid niet weg is gegaan na het vervangen van voor alles en achter sloffen en cinders…
Iemand enig idee?