Van mijn C4 Picasso uit 2016 met slechts 43.000 snelwegkilometers op de teller is nu binnen 2 jaar alweer een ABS sensor defect. Komt wel erg vaak voor bij PSA. Is hier niets iets van een coulance voor? Heb dit bij geen enkel ander merk meegemaakt. Ik rij ook nooit met sneeuw en ook niet op modderige wegen. Volgens de dealer gaat dit grapje weer meer dan 400 euro kosten. Als ik op internet rondkijk is die 400 euro wel erg hoog. Iemand ervaring hier mee?
Mvg Martin
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik zie sensoren staan voor ongeveer 20 euro. Dan lijkt me 400 veel.
Weet je welke sensor het is, welk wiel?
Je zou kunnen proberen de stekkerverbinding goed schoon te maken en invetten
Rechts voor, vorig jaar links voor. Die 400 euro is wel inclusief montage/arerbeidsloon…
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Schroef los draaien, stekker los, sensor eruit, nieuwe sensor erin, stekker aansluiten, en dan mogelijk diagbox eraan hangen.
Die sensoren zij. niet zo duur, en er zijn genoeg alternatieven voor de PSA sensoren.
Maar je moet wel weten waar de steker zit: Als die verstopt zit onder de electronica kast, zoals links, dan kost dat extra tijd.
Zo’n sensor kan ook goed vast geroest zitten.
8 Jaar is redelijk voor die sensoren: Sinds dat “actieve” sensoren zijn, met een “chipje” erin gaan ze wel sneller stuk, maar er zijn veel merken die daar last van hebben.
To err is human, not to err is divine.
Tja, bij een 8 jaar oude auto gaat wel eens wat stuk. Zeker elektronica zoals een ABS sensor die bij het wiel zit en regelmatig modder, water, zand, zout over zich heen krijgt.
Grote kans dat de nieuwe sensoren weer jaren mee gaan.
Jaaps schreef:Schroef los draaien, stekker los, sensor eruit, nieuwe sensor erin, stekker aansluiten, en dan mogelijk diagbox eraan hangen.
En dan vergeet je nog de medewerker die jou afspraak plant, de monteur die de werkorder krijgt, die een hoesje op de stoel legt, de auto binnenrijd en op de brug zet, het onderdeel uit het magazijn haalt en het nodige gereedschap pakt, de sensor vervangt, de werkbon aftekent, de auto weer buiten rijd, de printer die de factuur voor je uitprint of het mailsysteem die ‘m naar je mailt.
En het gebouw, stroom, gas en water, de kosten van gereedschap en apparatuur, lonen en dan vergeet ik nog tig factoren waar je als klant aan mee betaald.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon