Gele LED koplampen?
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 331
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 27 mei 2024 04:36 PM

Interessant filmpje van DSTT over relatief simpel inbouwen van LED verlichting voor dim- en grootlicht.
Nu heb ik gele koplampen en dat wil ik zo houden maar hoe doe ik dat met led verlichting dan? Je hebt wel gele H4 led maar die hebben geen geel glas om de ledlamp en reflecteren dus niet geel in de reflector als de lamp uit is.(en mijn meedraaiende verstralers wel, ik wil dit dus ook bij het dim/grootlicht)

Je hebt van die losse gele glaasjes om over een H4 te plaatsen dacht ik(waar haal je die ook alweer??) maar de vraag is of die over een led H4 passen…....

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1531
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 04 juni 2024 05:19 PM
  [ # 1 ]

dat laatste heb ik al geprobeerd, led behuizing afgevijld om geel glazen kapje er over heen te passen: licht blijft geel/groen. En ook het kapje gesloopt met het gehannes….

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2221
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 juni 2024 06:37 PM
  [ # 2 ]

Dat het licht nu groenig geel wordt verbaast me niet.
De kleurtemperatuur van LED is veel hoger dan van een gloeilamp, er zit dan veel meer blauw in het uitgestraalde licht.
En blauw mengen met geel, dat geeft groen als kleur Idea

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 04 juni 2024 09:55 PM
  [ # 3 ]

Dit is de kleur die je krijgt wanneer led gecombineerd wordt met een geel overzetkapje:

Niet echt een aanrader, ietwat fluogeel. De toegenomen lichtopbrengst in de waxinelichtjes van de XM maakte het voor mij waard om te leren leven met fluogeel. Het overzetkapje zat klem tussen het, hoe zal ik het eens noemen, antiverblindingskapje? en de reflector.

Edit:
Op het beelscherm komt de kleur niet echt goed over, hopelijk geeft dit een beter beeld:

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook