3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
krijg injectie maar niet aan de praat
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 830
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 27 juli 2024 11:53 PM
  [ # 31 ]

Hi, daar ben ik weer.
Nog steeds een injectie die niet wil lopen.
Gelukkig is er aardig wat deskundigheid in het netwerk en komt het er na sleutel en inspectiewerk volgens de deskundigen op neer dat ik nu de hele keten van de benzine toevoer zal moeten doorlopen omdat ze structureel verzuipt bij het opstarten.
Computer is er op aangesloten en daar komt geen foutmelding uit naar voren.

Nu heb ik even een ander praktisch vraagje. Is het mogelijk/wenselijk om de injectie gewoon op gas te laten starten ipv de huidige wijze van starten op benzine en de overschakeling naar gas bij 2000 toeren.
Zou fijn zijn ivm de verdere stroboscoop afstelling van de ontsteking en het verrijden van de auto.
Hoor daar verschillende verhalen over (backfire etc) dus graag jullie mening/ervaring .

alvast dank

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43192
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juli 2024 08:39 AM
  [ # 32 ]

Starten op gas kan prima, na het starten even rustig stationair een beetje op temperatuur laten komen en dan kan je je ding doen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 juli 2024 10:43 AM
  [ # 33 ]

Het probleem met een D-jetronic en starten op gas ontstaat als hij NIET start. Dan heb je een goed ontbrandbaar LPG mengsel in je inlaatkanaal staan, en als er dan een vonkje bij komt dan gaat het “boem”.  Zo’n vonk krijg je door slechte bougiekabels zodat er een vonk via de inlaatcollector naar de massa gaat of een terugslag uit de verbrandingskamer of bij een iet goed afgestelde verdeler waarbij de vonk “lekt” naar de verkeerde cilinder. Op benzine kan dat minder kwaad want dat ontsteekt minder goed.
Als hij dus niet aanslaat op LPG,niet doorstarten, maar wachten totdat het gas verdund is.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25500
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juli 2024 06:26 PM
  [ # 34 ]

In een ander topic van Arjen kwam naar voren dat de injectoren lekten. Dat zou ik als eerste checken. Het moet toch geen issue zijn dat hok op benzine te starten??

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10123
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 juli 2024 06:40 PM
  [ # 35 ]

Als ze echt lekken ruik je dat wel. Een keer gehad na een half jaar alleen op gas rijden. Net buiten Parijs gas op, nergens een lpg station te zien en meuren op benzine….Met samengeknepen billen naar huis gereden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27849
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juli 2024 12:50 PM
  [ # 36 ]

Die van mij startte nog prima hoor, reed er ook prima mee, er werd alleen teveel benzine ingespoten.
En nee ik rook nooit benzine.

Maar injectoren kunnen natuurlijk ook iets anders hebben, mogelijk zitten te vast? Laten reinigen en testen zal de staat van de injectoren laten zien.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook