5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Citroen CX vs Citroen XM
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 607
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 02 augustus 2024 08:16 AM
  [ # 61 ]

Ligt een beetje aan de onderhoudtoestand. Als recent distributie en koppeling vervangen is kan het wellicht wel, moet je dat nog doen ben je al een paar duizend euro verder

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2224
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 02 augustus 2024 12:03 PM
  [ # 62 ]

In mijn posting #49 heb ik daar het eea over geschreven.
Lees die nog eens, zou ik zeggen.

En hou er rekening mee dat ‘ie een stevige slok benzine lust.
In de advertentie staat 10,9 l/100 km. Ik kwam in m’n C5 Break uit op gemiddeld 10,5 l/100 km in de 160 kkm die ik ermee gereden heb.

Als die kosten geen bezwaar zijn, heb je aan deze V6 een fijne kompaan knuffel

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43192
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 augustus 2024 06:45 PM
  [ # 63 ]

Dat rooie ding is een auto op gas, de verdamper zie je nog zitten. Lekker laten staan dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43192
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 augustus 2024 06:47 PM
  [ # 64 ]
bibberkip schreef:

Goeie richting !  XM ct turbo is een echte rijders wagen, kun je mee reizen en mee racen. Zit van alles op en aan, behalve zuinigheid, dat zit er helaas niet op.

Zo’n turbo ct is niet zuinig, niet onderhoudsvriendelijk en kent een aantal probleempjes die lastig kunnen zijn als je onderdelen nodig hebt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bibberkip
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 02 augustus 2024 07:53 PM
  [ # 65 ]

Zeker, als je goeie onderdelen nodig het is het vaak lastig. En als je dan moet uitbesteden, dan hebben de meeste garage’s geen tijd voor je, die willen ‘‘fast fitten’’ en hebben geen zin om t www af te speuren naar onderdelen om zo’n oude wagen weer tip top te maken, immers tijd is geld. Dus rijdt alléén de happy few straks leuk oud spul.

Dan is het dus een combinatie van factoren die oud rijden moeilijker maken; parts en knowledge.
Maar goed, de ts zoekt een xm of cx, en als ik rondkijk staan er best wat te koop oa op mp een xm 2.0 in het groen, van een oud baasje geweest enz.

LET’S ALL HAVE A BREAK….AND GO TO BERLIN(E)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43192
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 augustus 2024 10:01 PM
  [ # 66 ]

Ik snap sowieso niet waarom men gelijk voor een turbo of v6 zou gaan. Hou het simpel, hou het overzichtelijk. Een serie 2 XM met een 2.0 I 16v motor ZONDER hydractief veersysteem rijdt echt ontzettend lekker, is zuinig en betrouwbaar. Helemaal als je nieuw bent met een oudere auto als een XM moet je mijns inziens gaan voor betrouwbaarheid, overzichtelijke technologie en daarbij horende lagere onderhoudskosten. Een turbo of v6 is leuk voor later.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PhilCrown
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 23-05-2024

Gepost: 03 augustus 2024 07:55 PM
  [ # 67 ]

Als tip van @Nielsje maak ik een kort eisen en wensenlijstje die ik gelijk hier post.
Qua motor maak niet uit voor mij

Eisenlijstje:
Rijklaar
Airbags
Leer

Wensenlijstje:
Dakraam

Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een degelijke xm? Lijkt me dat iets van €1000-2000 niet super veel voorstelt, maar dat weet ik niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43192
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 augustus 2024 08:40 PM
  [ # 68 ]

Kijkend naar het aanbod in Europa, dan moet je rekenen op ergens tussen de 8 en de 15.000 euro voor een echt mooie, nette auto die je goed in orde in de garage hebt staan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1217
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Profiel  
 
BertuCX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 04 augustus 2024 06:03 PM
  [ # 70 ]

Nielsje geeft goed advies.
Ik ben bevooroordeeld, heb vele CXen gehad, van de 2.2 diesel tot de T2. Breaks en Berlines.
Ook 4 XM’s, waaronder ‘n V6.

Ben zelf zeer van de CX, diravi is geweldig, 1e serie 2.4 GTI is n hele fijne wagen.
Wil je snel zou ik voor de XM V6 gaan, op de lange baan is beter dan 1 op 10 haalbaar.
Kun je met de turbo CXen vergeten.

Ik neem aan dat dit niet je daily wordt. Dan roep ik maar één ding: CX!

Profiel  
 
PhilCrown
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 23-05-2024

Gepost: 04 augustus 2024 07:52 PM
  [ # 71 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Het wordt niet een auto waar ik dagelijks op moet vertrouwen, eerder een auto voor de vakantie/zware boodschappen. Ben zelf wel fan van de modernere luxe van de xm dus dat gaat het denk ik worden.

Profiel  
 
pbrink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 24-11-2012

Gepost: 16 september 2024 10:53 AM
  [ # 72 ]

Tja..moelijke keuze. Ik heb ze allebei. CX serie II en XM serie II. En roesten doen ze allebei, ik kan niet zeggen dat de 1 meer roest dan de ander. Maar je moet gewoon weten waar de roest zit. De CX is heel goed in het verbergen van haar roest. Bij de XM is het eerder zichtbaar, vooral de kriksteunen natuurlijk. Mijn XM is ook ZONDER hydractief veersysteem wat zorgt voor eenvoudiger techniek. Pas 4 nieuwe veerbollen erop een het rijdt geweldig. De XM die een zelfdragende carrosserie is veel makkelijker te onderhouden als het aankomt op las werk ed. En makkelijker betekent veel minder tijd. Ik zou nu niet gaan voor een CX vanwege de absurde prijzen. De XM lijkt minder gewild en is daardoor goedkoper en er zijn er genoeg te vinden. En ja bij CX-Basis kan je werkelijk heel veel voor de CX krijgen maar daar betaal je ook veel voor. Succes met de zoektocht en keuze!

Elke CX heeft roest alleen wist je het nog niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27849
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 september 2024 04:01 PM
  [ # 73 ]

Hoge prijzen heeft een voordeel, er is meer vraag naar en het wordt dus ook aantrekkelijker onderdelen te gaan of blijven maken.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook