Goedemiddag,
Weet iemand waar ik de remkrachtverdeler kan vinden?
Met vriendelijke groet,
Eric
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat voor C2 heb je? Welke motor, welke uitvoering?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
@moderator, graag even verplaatsen naar het C2-deel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Goedemiddag,
Het is een 1.1 benzine. Bj 2006.
Wagen is afgekeurd op remwerking.
Als je er hard mee remt trekt wagen scheef.
Rode lampje van remmen en oranje lampje van abs branden continue.
Met vriendelijke groet
Eric
Goedemiddag,
Het is een 1.1 benzine. Bj 2006.
Wagen is afgekeurd op remwerking.
Als je er hard mee remt trekt wagen scheef.
Rode lampje van remmen en oranje lampje van abs branden continue.
Met vriendelijke groet
Eric
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dus uitgevoerd met ABS?
Dan is zeer waarschijnlijk het ABS-blok defect, die verdeelt de remkracht over de 4 wielen.
Die hangt achter de bumper, voor het linker voorwiel.
Als je het binnenscherm verwijdert, zie je ‘m zitten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Goedendag,
Abs blok had ik reeds gevonden.
Ik had gehoopt dat er nog verdeler ergens tussen zat., maar kon deze niet vinden.
Ik ga een een ander abs blokje erop zetten.
Dank voor de feedback.
Met vriendelijke groet,
Eric
Scheef trekken tijdens sterk remmen kan als oorzaak hebben : remblokken - remschijven - zwaar lopende zuiger in de
remtang -versleten of vastzittende geleide pen(nen) van het remzadel - eventueel remslang.
Rode remmen lampje brandt waarschijnlijk door : te laag niveau remvloeistof - slijtage indicator remblokken .
ABS : meest voorkomend is een of meerdere defecte of vervuilde wielsensoren.
ABS blok zelf kan natuurlijk defekt zijn, maar is niet zo veel voorkomend.
Auto heeft ABS, de remkrachtverdeling is elektronisch en zit in de ABS eenheid.
Goedemiddag,
Net computer uitgelezen met zo’n dingetje van internet.
Deze geeft enkel foutcode u0415 aan.
Wagen komt steeds met achterkant naar links buiten te staan bij noodstop.
Dan lijkt het erop, dat wiel rechstvoor niet goed werkt hopelijk.
Want vorig jaar zijn de remschoenen achter en de handremkabel vervangen.
Met vriendelijke groet,
Eric
U0415 staat voor “Invalid Data Received from ABS Control Module”
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Dan toch maar eerst de module vervangen?
vandijk schreef:Goedemiddag,
Wagen komt steeds met achterkant naar links buiten te staan bij noodstop.
Dan lijkt het erop, dat wiel rechstvoor niet goed werkt hopelijk.Eric
Schuift je C2 nou voor weg of achter ?
Als het wiel rechtsvoor niet werkt dan voel je hem voor naar rechts trekken.
Als je achterkant de C2 naar links omzet dan doet je linker achterrem niet mee.
Het feit dat vorig jaar de remblokken vervangen zijn is geen garantie dat het achter goed zit.
Een makkelijke methode om te testen:
A: Op een lege parkeerplaats: Bij 30 km/u vol remmen. Dat is hard genoeg om wat te merken en langzaam genoeg om geen rare bewegingen te maken.
B: op een niet verharde weg/zandpaatje bij 10-15 km/u vol remmen en als je gestopt bent gaan kijken welk wiel geen remspoor geeft. Normaliter blokkeren dan alle 4 wielen voordat de ABS ingrijpt.
Die U0415 wil zeggen dat je BSI geen valide info krijgt van de ABS module, dan zou ik eerder aan een bekabeling probleem denken.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De auto is afgekeurd op remwerking, heeft dus op de remmentestbank gestaan.
Dan weet je toch welk wiel er niet goed mee doet?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Auto heeft twee problemen : remwerking niet goed en niet werkend ABS.
ABS: eenheid vervangen eerst als het zeker is dat dit blok defekt is. Als je het vervangt zul je een diagnose apparaat nodig hebben om de ventielen in het ABS blok aan te sturen om het blok te kunnen ontluchten.
Ik kom eerder bij wielsensoren uit, wat het uitvallen van ABS veroorzaakt.
Remwerking : het is niet alleen welk wiel er onvoldoende remt, maar ook het verschil tussen L en R en per as.
Heb je uitdraai van de remmentestbank ?
Eenvoudige manier om de afstelling van de remschoenen te controleren is: auto achterzijde op bokken zetten , de handrem twee tanden optrekken en vervolgens de achterwielen met de hand draaien en voor beide wielen ongeveer dezelfde kracht nodig is.
Is twee tanden niet genoeg dan een tand verder optrekken en bovenstaande herhalen. Werkt de automatische afstelling van de remschoenen goed, zul je bij 3 tanden al een iet wat slepend wiel hebben.
In de remtrommel zal remstof liggen, dus remtrommel uitblazen met perslucht of demonteren en met remmenreiniger reinigen. Ook controleren of de remcylinders dicht zijn.
Remtangen voorwielen ook controleren op licht of zwaarder/zwaar lopend. In welke staat zijn de remschijven ?
Auto is van mijn zoon. Ik was niet bij de keuring.
Op keuringsrapport staat enkel dat remwerking op 1 as te groot verschil heeft.
Ik heb alle remmen nagelopen. Rechtsvoor leek klauw wat vast te zitten.ik heb deze met remmenreiniger en wd40 ingespoten.
Remblok aan binnenzijde is ook veel meer versleten dan remblok aan buitenzijde.
Linksvoor zijn remblokken vrijwel gelijkmatig versleten.
Wat me wel opviel is dat het lijkt dat remblok aan buitenzijde niet hele oppervlak van remschijf dekt. Er is een lichte roestbruine rand te zien .
Net proefritje gemaakt rode lampje was even uit, maar ging snel weer aan.
Bij het remmen merk ik dat rechtsvoor toch nog sterker remt.
Echter lijkt het minder heftig te zijn.
Ik zal morgen eerst nieuwe remblokken erop zetten.