Ruitewissers eigen leven
Marijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 07-07-2024

Gepost: 01 augustus 2024 09:22 PM

Goedenavond,
Er is een vreemd probleem ondstaan met mijn Xsara Picasso uit 2005 namelijk een ruitenwissermotor die vooral wist als het niet zou moeten. Het begint al bij het aanzetten van het contact.
Even een klein stukje terug in de tijd.
Deze picasso (nummer 6 inmiddels) gekocht op 5 april j.l. met 194,010 kmtr op de teller NAP dus best weinig nog.
Enige probleem was dat het instrumentcluster stuk was/is lcd scherm wat de snelheid aangeeft niet zichtbaar.
Op zich geen probleem al vaker opgelost door op de sloop een andere te halen en te plaatsen en nu dus ook.
Dus cluster geplaatst contact aan en toen begon het feest, alle mogelijke foutmeldingen die er bestaan kwamen in beeld en tot overmaat van ramp(en dit had ik moeten weten) 70.000 kilometer meer op de teller want idd om fraude te voorkomen wordt de hoogst gevonden stand tussen cluster bsi en bcm weggeschreven. Natuurlijk kan je dit illegaal laten herstellen en nog aannemelijk maken middels NAP maar ach. Na plaatsen vervangende cluster begon dus na een paar dagen de ruitewisser uit zichzelf te wissen vreemd bedoel een regen sensor is er niet. Eerste verdachte die bij me op kwam is de com2000.
Vervangen maar geen resultaat. Dat terwijl bij het uitlezen ecu bsi naar boven kwam voor vervanging van deze communicatie tussen bsi en stuurhuiseenheid mislukt dus ja com2000 dan. Niet dus zou dan toch door het instrument cluster de bsi kapot zijn gegaan? Bsi al meerdere keren gereset volgend de welbekende procedure en zelfs door de shunt zekering eruit te halen. Nu is het dus zo dat de ruitenwissers vanzelf gaan wissen als het contact al aangaat dus blijft er over de ruitenwisser motor denk ik omdat deze ook de nul stand niet meer kan vinden en de wisbladen ergens halverwege het raam landen tot dat na meerdere keren handmatig aanzetten deze weer netjes op zijn plaats komen dat tot ze weer vanzelf gaan wissen natuurlijk.
Als iemand nog een idee heeft lees ik het graag.

Zo een heel verhaal voor mijn aller eerste post

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook