nu onze C8 lijkt te zijn overleden (zie elders op het forum); lijkt een Berlingo XL een waardig alternatief.
Het moet zonder meer een automaat worden, dus dat levert de 130pk versie op, maar dan:
de C8, met (op papier) 160 pk (want 2.2) had grote moeite met het trekken van de aanhanger (een vouwwagen van 900kg) in combinatie met volle bezetting en hoge buitentemperatuur, in de (Zuidfranse) bergen.
Dat uitte zich vooral in hoge motortemperatuur en hoog olieverbruik.
Heeft iemand ervaring met “intensief” gebruik van een Berlingo 1.2 130pk?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Gezien je ervaring met de C8 zou ik je die 1.2 met 130 pk en automaat niet meteen aanbevelen.
Als je daar met 3500 kg treingewicht hetzelfde gebruik mee doet en op dezelfde manier als met je C8 dan kun je de advocaat voor de garantieclaim alvast contacteren.
Die motor is prima, en kan best zo’n treingewicht aan , maar dan moet je wel rekening houden dat je dat niet continue kunt gebruiken.
Ik heb al een aantal verhalen op dit forum en andere voorbij zien komen van mensen die met de 1.2 Puretech met een aanhangen en relatief veel treingewicht op vakantie gingen: Rustig aan en het gaat goed.
To err is human, not to err is divine.