Hopelijk omschrijf ik het probleem goed. Ik heb een LPG installatie in mijn DS. En het probleem komt de laatste tijd weer terug.
- Starten op LPG en rijden gaat de eerste keer (op de dag) goed. Stop ik daarna even om bijv. een boodschap te doen en wil daarna weer rijden, dan start ie wel maar valt dan binnen 10 - 30 seconden uit. En krijg hem daarna ook niet meer aan de praat op LPG die dag. Omzetten naar benzine is dan de enige oplossing om te kunnen rijden.
Ik heb er al een nieuwe verdamper in laten zetten omdat we dachten dat daar het probleem zou zitten, maar helaas.
Iemand dit ook wel eens meegemaakt en een oplossing misschien?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Je moet ff wat meer info geven. Is het een G3? welk merk? Heb je een draadje welke om de uitgaande kabel van de bobine zit?
Als je directe spanning zet op het magneetventiel in de gasleiding, gaat hij dan wel starten.
Onderdelen vervangen als je niet weet waar de oorzaak zit is zonde van je geld.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik heb ooit gehad dat de auto langzaam rijdend of wachtend op een stoplicht op LPG ineens uitviel en alleen verder wilde rijden op benzine.
Verdamper uit elkaar gehaald: hielp niet. Alle AMP stekkertjes wat aangeknepen: nooit meer last gehad.
Echte oorzaak nooit bekend. Ik denk achteraf dat de warmte onder de kap misschien een stekker loste (gevolg slecht contact op een relais, AMP is niet helemaal ideaal).
P.s. Laatste opmerking van Han S klopt helemaal. Eerst zoeken en gratis oplossingen proberen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Wat Han S al opmerkte : zet even rechtstreeks spanning op het magneetvetiel van de verdamper. zelfde geld voor het magneetventiel op de tank. Vaak is het inductieve relais een reden tot hoofdpijn. Wordt deze te warm dan komt er geen spanning meer op het magneetventiel van de verdamper vandaar rechtstreeks aansluiten en gaan rijden. Blijft het nu wel goed dan dit relais vervangen. Dit relais zorgt ervoor dat de gas toevoer wordt afgesloten wanneer er geen vonk meer is richting de verdelerkap.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Han S schreef:Je moet ff wat meer info geven. Is het een G3?
In een DS?? wat denk je zelf?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er zit een veiligheid relais in het lpg circuit. dat kan door hitte afschakelen en dan niet meer aan gaan. Dat kan je bypassen en kijken of dat je probleem oplost. Je hebt 3 magneetventielen die door dat relais aangezet worden. 1 stationairventiel: zit op de verdamper. ( die gaan ook nog wel eens raar doen bij hitte) 2 de gasafsluiter bij de verdamper in de buurt en 3. de afsluiter op de tank.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Er zit een nieuwe verdamper in. Bij de oude verdamper was dit ook al het probleem dus ik denk dat je derde optie dan overblijft Bogaard?
‘t Is volgens mij geen G3-systeem.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik zet ook in op een van de afsluiters en meest waarschijnlijk die op de tank. Koud doet ie het, warm geworden niet meer, schrijf je. Dat de auto warm nog een keer een paar seconden loopt is restgas totdat de leiding leeg is. Als je zelf even bij de tank kijkt terwijl iemand anders het contact aanzet kun je zelf horen of de magneet schakelt of niet, dat gaat met een redelijk luide tik. Uiteraard moet dan wel de schakelaar op LPG bedrijf staan en als je auto normaal op benzine start dan wachten op het overschakelen, maar ik vermoed dat er een gewoon venturi systeem in je DS zit. Als je die “tik” van het ventiel koud wel en warm niet meer hoort heb je de dader. Overigens ook te testen door er even 12 Volt op te zetten.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan de klep ook voelen. het geeft een trilling als ie inschakelt. Je moet even het relais blokje localiseren en dan checken welke draden er voor de kleppen zijn. Die dan ff op permanent plus zetten en hoppa!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>