Hallo allemaal, mijn c25e viel laatst tijdens het rijden ineens uit, alsof hij niet meer reageerde op gasgeven. Direct daarna starten lukt niet, pas na een tijdje wachten start hij weer, waarna hij vrijwel direct weer wegvalt zodra ik weg wil rijden. Als de motor koud is start hij prima en loopt gewoon stationair, vervolgens kan ik ongeveer een paar 100 meter rijden en dan valt hij weer weg, waarna ik hem niet meer gestart krijg.
Ik heb inmiddels de volgende onderdelen vervangen:
-Brandstofpomp en filter en nieuwe brandstofslangen vanaf de pomp naar de carb.
-nieuwe bougies, verdelerkap, rotor, bobine en ontstekingsmodule.
Zonder resultaat helaas..
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Grt,
Casper
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ga eens rijden zonder tankdop.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kan ook nog aan het contactslot liggen. Vonken de bougies als hij is uitgevallen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Over die tankdop, als ik die open draai blaast er vaak best wel wat lucht uit, is dit normaal? Mijn auto heeft dit namelijk nooit. Ook moet ik vaak best wel wat kracht gebruiken als ik hem wil openen.
En kan een contactslot uit het niets tijdens het rijden gewoon kapot gaan?
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Blaast de tank lucht of zuigt hij juist aan?
Als je kracht moet zetten om de dop eraf te krijgen staat er onderdruk in de tank.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hij zuigt inderdaad lucht aan ipv blazen, want als hij zou blazen zou er ook een enorme benzinegeur uit moeten komen lijkt mij? Dit is niet het geval.het is een beetje alsof je een fles frisdrank opendraait
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat kan dan wel eens de oorzaak zijn. Probeer het eerst zonder/ Als hij dan blijft rijden een nieuwe tankdop kopen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Net even geprobeerd met een nooddop met een gaatje erin te rijden. Helaas na een meter of 300 valt ie weer stil.
100 tot 300 meter rijden totdat hij uitvalt ?
De eerste keer helemaal bij verrassing.
Dan moet je op zoek naar iets dat al heel snel warm wordt nadat je de motor start, of iets dat de motor 1 minuut maximal laat lopen.
Dat laatste: Ik denk dan een je carburateur, waarbij er maar heel langzaam benzine in de carburateur komt, bijvoorbeeld door een vastzittende vlotternaald oid. Dan vult de vlotterkamer zich weer langzaam…
Ik zou toch eens naar de carburateur kijken. Heeft die toevallig een automatische choke ? De te pas en te onpas werkt ?
En anders: Ik zie dat je al het nodige vervangen hebt: Kijk eens goed naar de elektrische installatie en dan met name de draden die voor de ontsteking zijn. Een slecht contact zie je niet, en een draad die dicht bij de uitlaat ligt wordt snel warm.
Het enige onderdeel van de motor dat zo snel opwarmt is het uitlaatspruitstuk.
Succes met de speurtocht.
To err is human, not to err is divine.
Is je bobine niet helemaal aan gort zodat hij snel warm wordt?
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die is al vervangen, zie eerste post.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Sorry, maar probeer toch eens een andere als je die hebt liggen. Bij mijn Ami was de oude die ik vervangen heb veel beter dan de nieuwe.
Inmiddels valt hij vrijwel meteen nadat ie start weer uit.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Schroef gelijk na het uitvallen het deksel eens van de carburateur. Kijk dan of het niveau een beetje ok is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoe zie ik dat?