2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
C25e valt uit als de motor warm is.
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 september 2024 04:46 PM
  [ # 16 ]

Laat ons maar weten hoeveel het ongeveer onder de rand staat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Casper c25
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-08-2024

Gepost: 01 september 2024 05:26 PM
  [ # 17 ]

Er staat wel een bodempje benzine in, maar het komt lang niet tot de rand, ik denk nog niet eens half vol.

Trouwens echt top dat dit forum zo actief is!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 september 2024 07:01 PM
  [ # 18 ]

Laat de benzinepomp eens aanzuigen uit een ander vaatje met benzine.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 september 2024 07:03 PM
  [ # 19 ]

En wat is de staat van de benzineleiding van tank naar pomp?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 september 2024 09:08 PM
  [ # 20 ]
Casper c25 schreef:

Er staat wel een bodempje benzine in, maar het komt lang niet tot de rand, ik denk nog niet eens half vol.

Trouwens echt top dat dit forum zo actief is!

De benzine in de vlotterkamer van de carburateur moet zeker NIET tot de rand komen hoor. Er staat meestal een laag in van zeg 1/3

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 01 september 2024 09:51 PM
  [ # 21 ]

Na het stilvallen van de motor, staat er dan nog spanning op de plus van de bobine bij contactstand ?

Profiel  
 
Casper c25
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-08-2024

Gepost: 02 september 2024 02:46 PM
  [ # 22 ]
klever33 schreef:

Na het stilvallen van de motor, staat er dan nog spanning op de plus van de bobine bij contactstand ?

Ja er staat 12 v op

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 02 september 2024 09:40 PM
  [ # 23 ]

Als ik alles teruglees is mij nog steeds niet duidelijk of de motor plotsklaps stilvalt of afsterft door gebrek aan brandstof.In jouw verhaal staan tegenstrijdigheden.

Als het plotsklaps is, is het zo goed als zeker een elektrische storing. Heb je wel eens de kabelboom komend van het contactslot bewogen en zitten de kabels aan het elektrisch deel van het contactslot goed vast, ook in de klemmen en of stekkerblokken.

Blijft de motor staionair lopen zowel koud als in de opwarmfase en warm ?
Zoja, en je geeft met de hand gas, wat gebeurt er dan ?

Profiel  
 
Casper c25
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-08-2024

Gepost: 02 september 2024 10:22 PM
  [ # 24 ]

Hij bleef eerst stationair gewoon lopen, ook als hij warm was, zodra ik vervolgens een paar 100 meter had gereden begon hij eerst te hikken en viel vervolgens uit. Nu blijft hij stationair een minuutje lopen en valt vervolgens uit. Het voelt/klinkt wel echt alsof hij ineens geen brandstof meer krijgt. Contactslot zit goed aangesloten en is verder niks mee gebeurd.

Profiel  
 
Casper c25
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-08-2024

Gepost: 02 september 2024 10:23 PM
  [ # 25 ]

Ik zal morgen wel even proberen een filmpje te maken

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 02 september 2024 10:34 PM
  [ # 26 ]

De moeite van het filmpje kun je besparen. Dat is in dit geval geen hulp om het probleem op te lossen.
Heeft de carbuarateur een of twee brandstofslangen aansluitingen ? Als dat het geval is zit misschien de aanvoer op de retourleiding.

Het hikken wijst op brandstof te kort. Is de hevel van de nieuwe benzinepomp net zo lang als de oude ?
Is de nok in de motor , die de hevel bedient , misschien te ver afgesleten ?
Heb je een filter gemonteerd in de aanvoer ? Die moet niet in de aanzuigleiding van de benzinepomp zitten, maar tussen benzinepomp en carburateur !

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 02 september 2024 10:38 PM
  [ # 27 ]

En de voetpakking tussen benzinepomp en motorblok dezelfde gebleven ?

Profiel  
 
Casper c25
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-08-2024

Gepost: 03 september 2024 04:57 PM
  [ # 28 ]

Carb heeft maar 1 aansluiting en filter zit inderdaad tussen de pomp en carb. Ik ga zo even proberen wat er gebeurt als ik even tijdelijk een ander tankje op de pomp aansluit, om te testen of het aan de brandstoftank zou kunnen liggen.

Profiel  
 
Casper c25
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-08-2024

Gepost: 05 september 2024 07:42 PM
  [ # 29 ]

Maakt de diameter van de brandstofslangen veel uit trouwens? Er zitten nu vanaf de pomp naar de carb 8mm slangen op, terwijl er eerst 6mm slangen opzaten. Kan het zijn dat hij daardoor niet genoeg brandstof kan pompen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 september 2024 08:57 PM
  [ # 30 ]

Als die slangen niet goed passen kan ie lucht gaan aanzuigen en dan kapt ie er mee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook