Poll | ||
Ben jij bekend met de terugroepactie op de C5 Aircross Hybride? | ||
Ja | 1 | |
Nee | 4 | |
Ik heb geen C5 Aircross Hybride | 3 | |
Totaal Aantal Stemmen: 8 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Sinds februari van dit jaar heb ik een 2e hands C5 Aircross (mijn 3e C5 Aircross inmiddels). Deze keer een Hybride versie. Gekocht bij Hedin Automotive in Waalre met slechts 37000km destijds op de teller.
Omdat ik een airbag / gordelspanning storing had, was ik naar Hedin gegaan om dit onder garantie te laten verhelpen. Hier vertelden ze mij (dit was in juli) dat er een terugroep actie op de auto was gekomen. Omdat zij geen officieel Citroen dealer meer zijn, moest ik naar Hekkert in Heerlen hiervoor. Afspraak gemaakt voor 8 augustus 2024. Op 9 augustus de auto weer ophalen en toen bleek ik de ‘hoofdprijs’ te hebben. Op kosten van Citroën Nederland krijg ik op 17 september een volledig nieuw accupakket in mijn C5.
Ik heb gegoogled, maar kan hier verder niets over vinden. Dankzij Google kwam ik ook dit forum tegen, en ik vroeg me dan ook af of anderen wel bericht vanuit Citroën hebben gehad hierover. Als dit niet het geval is zou ik toch even bellen met de dealer.
Volgens Hekkert gaat het om een kostenpost van 16000 - 18000…..beter nu onder garantie
Toeval bestaat niet, krijg net deze brief via de post binnen. Hierin wordt afgeraden de auto nog op te laden of eSave te gebruiken. Dit is niet wat ze bij de dealer aangaven. Ik kon de auto gewoon blijven gebruiken en opladen. Enige risico wat er was is dat het opladen op een gegeven moment niet meer zou werken.
Ik kan die brief niet goed lezen, te lage resolutie.
Maar aan de hand van je verhaal lijkt het hierop.
Zou dat kunnen?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Hoi JW,
Ik moest de scan iedere keer verkleinen omdat het forum alleen zeer kleine bijlages toelaat.
Het betreft Kwaliteitsverbeteringsactie ML6: Storing kan optreden in de hoogspanningsaccu.
Dit lijkt een andere terugroepactie te zijn als de link die jij deelt.
Even via de VIN van mijn C5AC-Hy gekeken of daar iets over te vinden is op Service.Citroën.
Dat geeft geen reactie, dat zou kunnen komen omdat die voorgaande 2 acties in het voorjaar al uitgevoerd zijn bij mijn auto. Daarmee is “overladen” van de tractiebatterij softwarematig aangepast.
Als je jouw VIN geeft, zal ik kijken of die wél een TSB heeft over dit onderwerp.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
De terugroepactie is pas sinds de zomer, lijkt me dus sterk dat het gekoppeld is aan de vorige terugroep acties.
Mijn VIN: VR7A4DGZSLL049491
Via je VIN zie ik dat jouw auto in 2020 geproduceerd is, en dat er inderdaad een terugroep op van toepassing is, zie bijlage.
Mijn auto is in 2021 geproduceerd, en daarop komt (nog) geen terugroep tevoorschijn.
Ik zie ook dat vanaf 1-1-2021 een wijziging/aanvulling doorgevoerd is, dat betreft extra bekabeling en een zekering, zie bijlage 2.
De accu’s zelf zijn in beide auto’s dezelfde, artikelnummer 16 828 377 80, met RP 16 923 060 80.
Inmiddels heb ik ook contact gehad met mijn garagist. Hij bevestigde dat er voor mijn auto (nog?) geen terugroep is.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ik ben benieuwd of met de nieuwe accu’s straks mijn bereik groter zal zijn.
Nu in de zomer is mijn bereik meestal ‘maar’ 42 - 48 (zeer zelden) kilometer, terwijl ik op dit forum toch genoeg bezitters zie die meer dan 50 km op een accu kunnen rijden.
Ik houdt jullie op de hoogte!
ik weet voor die van mij alleen iets met de software van de lader.
Die heeft de garage gedaan bij een beurt.
Maar ook hier had ik geen bericht over gehad.
Ook over deze en andere terugroep acties nooit bericht gehad.
auto is van 2022