Visa 11E 1986 “Challenger” uit Spanje
FritsHoff
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-07-2010

- ID/DS Pallas 2.1 EFI
Gepost: 08 september 2024 03:03 PM

Sinds 2011 rij ik DS als dagelijkse auto, behalve als er zout gestrooid is, tot 30.000km per jaar. Begonnen met een D Special uit 1973 op LPG, mede dankzij de opschrijving mijn goedkoopste auto ooit (zelfs goedkoper dan een Toyota Picnic). Na acht jaren moest er stevig geïnvesteerd worden om zo door te rijden en gekozen voor een DS Pallas 2.1 IE uit 1971 met 90.000km op de teller, nooit aan gelast uit Nice. Dat werd mijn duurste auto tot nu toe helaas. Motorrevisie, modern injectiesysteem, LPG damp injectie etc. Maar rijdt formidabel.

Om deze mooie wagen meer te ontzien nu gekozen voor een witte Visa 11E 1986 uit Spanje met 69.000km op de teller. Type “Challenger” volgens de striping maar dat is normaal een sportief type. Stond vlakbij in Maastricht te koop bij een Spaans restaurantje en was in mei geïmporteerd. Vrijwel roestvrij voor zover te zien (behalve linker spatbord voor), nog een beetje stoffig. Start en rijd prima, remmen ff wennen zonder bekrachtiging. Historie onbekend, volgens de sticker van de Spaanse APK tot 2008 gereden, een andere sticker vermeld onderhoud in 22 of 92?? Citroen garage uit Berga, 100km ten noorden van Barcelona. Beige bekleding nog redelijk behalve de bestuurdersstoel. Radio cassette speler doet het goed, de speakers zijn zeer slecht. Enkele onderdelen moeten vervangen worden en die waren snel besteld bij de Visa club boor 150,-E (2 beige stoelhoezen, achterlichtkap, gril, stootstrip, handleiding en achteruitkijkspiegel). Met verse APK, nieuwe banden en uitlaat voor 1500,-E leuk voor erbij.

Heeft natuurlijk een grote beurt nodig dus servicemanual gekocht op Marktplaats, Vraagbaak krijg ik van een vriend. Via Winparts nog veel te krijgen behalve het luchtfilter, iemand een tip?
Hoe kun je speakers verbeteren? Zitten niet in een afgesloten ruimte om bass te maken.
Tectyleren gaat ruim 1000,-E kosten bij dinitrol stations, dat is teveel voor deze prijsklasse. Zelf doen?


https://photos.app.goo.gl/kAGBG7WmCBjW6XcU7

Profiel  
 
cotr
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 02-05-2006

Gepost: 09 september 2024 04:29 PM
  [ # 1 ]

Het laatste luchtfilter dat ik heb gekocht was de MANN cs14100, maar die is inmiddels ook uit productie.
De C15 is met dezelfde 1124 cc motor geleverd, en deze staat nog in de service documentatie van de dealer. Daar zou je het nog kunnen proberen. Het artikelnummer is 79 01 144 551.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7756
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 september 2024 05:07 PM
  [ # 2 ]

Lijkt nog wel te bestellen/leverbaar https://www.porza.nl/searchresults/79+01+144+551

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook