kilometerstand naar nul bij 399999
telocho
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-04-2022

Gepost: 29 september 2024 03:54 PM

Beetje apart: de kilometerteller in mijn Xsara Picasso ‘facelift’ met TU5JP4 (2006) sprong naar nul na de 399999 / 400000 km overgang. En telt daarna wel vrolijk verder, dat wel.

Niet helemaal nul: als ik de motor start, knippert nu 399999 eventjes een paar keer, en dan komt de kilometerstand met twee voorloopnullen dus zeg maar 00400. Het eerste cijfer kan blijkbaar geen 4 weergeven, maar de auto is ook niet vergeten dat het over de 4 ton is.

Ik lees dat oudere Berlingo’s dit kunnen hebben, maar is hier iets aan te doen? Nieuwere firmware, ander display? Ik vind het niet erg dat de echte stand zichtbaar is, met deze stand moet je het verhaal er bij de apk wel steeds bijvertellen anders wordt het meteen ‘onlogisch’. Er staan ook zat Picasso’s die dit probleem niet hebben en gewoon de echte km stand laten zien.

Zijvraagje: De kilometers worden in o.a. de BSI opgeslagen, maar waar nog meer? Want tijdens op contact zetten, worden er twee opgeslagen standen vergeleken met elkaar, en de hoogste stand die wint en wordt de nieuwe stand. Dat was in mijjn vorige Renault ook zo. Dan kun je een BSI of andere module wel gaan vervangen, maar de hoogste stand blijft de nieuwe stand. Ik kan er maar weinig over terugvinden.

Xsara Picasso 1.6i 16v (2006)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook