Is misschien hier iemand bekend met deze c8.
https://www.carebben.nl/occasion/citroen-c8-3-0-v6-exclusive-suite/
Ik zit te twijfelen want ik vind de tellerstand redelijk hoog.
Ben wel opzoek naar een 6 zitter.
Zijn deze een beetje betrouwbaar?
R.
Even a white rose has an black shadow.
Op zich is de hierin gemonteerde V6 motor (ES9J4S) een plezierig en betrouwbaar werkpaard. Wel wat dorstig, maar ala…
En als de D-riem net vervangen is, krijg je deze kostenpost ook niet meer voor je kiezen.
Maar er ligt olielekkage op de loer bij deze leeftijd en kilometerstand.
Dat kan zijn op de krukas keerringen, maar ook op de nokkenashuizen. En aan beide reparaties hangen stevige prijskaartjes, met name aan die laatste.
Kijk daar dus heel goed naar, alvorens te beslissen tot een eventuele aankoop.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Bedankt voor de reactie.
De verkoper meld dat de boden nagenoeg droog is.
Heeft ook netjes zijn onderhoudsbeurten gehad.
Zal binnenkort een keer gaan kijken.
R.
Even a white rose has an black shadow.


























Totaal aantal Berichten: 7845
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
‘Wel wat dorstig’ betekent zoveel als 1 op 6 bij stadsgebruik. En als je gemiddeld de 1 op 10 haalt zou ik dat knap vinden
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!














































Totaal aantal Berichten: 43355
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die 1 op 10 gemiddeld haal je met een C8 met een 2 liter motor net. Kan je met de v6 rustig vergeten gezien de stroomlijn van een tuinschuurtje en het gewicht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik rijd met mijn v8 op dit moment 1 op 4.
Dus dat zal geen probleem worden.
Even a white rose has an black shadow.


























Totaal aantal Berichten: 7845
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!
Vandaag de c8 aangekocht.
Rijd wel lekker soepel de v6.
Even a white rose has an black shadow.
De c8 heeft bij een koude start een vreemde ratel aan de distributie kant.
Deze verdwijnt weer vanzelf.
Dat doet ze alleen bij de 1’e start.
Iemand misschien een idee wat dit kan zijn?
R.
Even a white rose has an black shadow.
Bekend verschijnsel bij deze V6: klepstoters zijn iets leeggelopen, die moeten eerst weer “op druk” komen.
Vaak is het na een olieverversing even weg, maar het komt gauw weer terug.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Bedankt.
Even a white rose has an black shadow.
2h4you schreef:De c8 heeft bij een koude start een vreemde ratel aan de distributie kant.
Zit het geluid echt alleen bij de D-riem, of is de ratel over de lengte van de nokkenassen te horen?
In het laatste geval komt dat door het verschijnsel dat ik hierboven beschreef.
Als het overduidelijk bij de D-riem vandaan komt, daar zitten de inlaatnokkenasverstellers in de tandriem wielen van de inlaatnokkenassen. Die kunnen ook even ratelen, bij kortstondig gebrek aan oliedruk.
In beide gevallen: niks om je zorgen over te maken
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ja aan de distributie kant.
Als ik even gas geef is het weg.
Even a white rose has an black shadow.
Kun je horen/vaststellen of het bij één riemwiel ratelt, dus voorste of achterste cilinderrij, dan wel bij allebei?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Op het moment niet in de buurt van de c8.
Waarschijnlijk maandag ff luisteren.
Even a white rose has an black shadow.