Bandenspanning melding op alle 4 nieuwe banden
Joyvke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 04 oktober 2024 04:46 PM

Hallo! Afgelopen maandag hebben we onze zomerbanden laten vervangen door 4 all seizoensbanden (zelfde maat en dezelfde velgen er weer op).

Nu ben ik vandaag boodschappen gaan doen en kreeg ik op de terugweg ineens een dashboard melding dat alle vier de banden een onderspanning zouden hebben. De banden zijn nieuw, dus dit lijkt mij te maken hebben met de sensor, omdat het nieuwe banden zijn.

De Citroen garage kon telefonisch geen antwoord geven, maar denkt dat met een reset het verholpen zou zijn.

Er is een optie in het menu die “under-inflation initialization” aangeeft, is dit de optie die ik zou kunnen gebruiken om de banden te “resetten” en opnieuw te initialiseren? De boardcomputer staat in het Engels omdat mijn vriend Duits is.

Op zich frappant heb deze melding nooit gehad, ook niet toen 1 van de banden op 1.8 zat ipv de gebruikelijke 2.2. 
Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft (heb al gegoogled, maar er wordt gemeld dat de temperatuur ook kapot zou kunnen zijn, maar het lijkt mij het meest logische dat het gewoon komt door de nieuwe banden die geïnstalleerd zijn).

Heel erg bedankt voor het lezen Smile.

Profiel  

Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1787

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 04 oktober 2024 05:19 PM
  [ # 1 ]

Gewoon resetten en klaar, dat moet altijd bij een bandenwissel.

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  

Joyvke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 04 oktober 2024 08:43 PM
  [ # 2 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police
Dankjewel, doen we dat morgen even Smile.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook