Berlingo II dimlicht doet het niet meer.
micheldeman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 23-07-2018

Gepost: 05 oktober 2024 10:48 AM

Tijdens het rijden s-avonds merkte ik dat het dimlicht af en toe wegvalt (beide zijden) waarna ze direct weer terugkomt.
Dit begon zich steeds vaker voor te doen totdat ze het nu helemaal niet meer doen. Stadslicht en grootlicht doen het wel. Achterlichten in alle gevallen ook.
Dimlichtlampje op dashboard doet het ook.
Alle zekeringen doorgepiept, niks gevonden.
Beide lampen vervangen, ook niks (1 lamp was wel zwart, maar piepte gewoon door)
Nu heb ik gemerkt dat de koplampverstelling ook niet meer werkt, dus moet er iets meer aan de hand zijn.
Heeft iemand ervaring hiermee of mij in de juiste richting kan sturen?
Ik vermoed eventueel een relais dat ook de stroom naar de koplampverstelling verzorgt?

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 05 oktober 2024 09:15 PM
  [ # 1 ]

Ook gekeken naar de lichtschakelaar in de stuurkolom of de dimlichtstand hier geschakeld wordt ?
Ik heb een schema uit 2012 en daarin worden de koplampen via de zekeringkast direkt vanaf de lichtschakelaar met 12 volt verzorgd.

Profiel  
 
micheldeman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 23-07-2018

Gepost: 06 oktober 2024 10:11 AM
  [ # 2 ]
klever33 schreef:

Ook gekeken naar de lichtschakelaar in de stuurkolom of de dimlichtstand hier geschakeld wordt ?
Ik heb een schema uit 2012 en daarin worden de koplampen via de zekeringkast direkt vanaf de lichtschakelaar met 12 volt verzorgd.

Levert dit via de schakelaar ook de voeding voor de koplamp vertellers?

Heb je misschien een foto van het schema? Of een linkje?
Groeten
Michel

Profiel  
 
micheldeman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 23-07-2018

Gepost: 06 oktober 2024 10:31 AM
  [ # 3 ]

@klever33 Even gezocht op 0681127809 electrische schema’s enkele kwam ik de volgende 2 (in Russisch) tegen.
In de schema’s zorg pin 58 van de stuurkolomschakelaar idd de voeding voor zowel de koplampen (dimlicht ga ik dan maar even van uit) als voor de koplampverstellers.
Dus kan ik nu wat gerichter gaan zoeken.
Bedankt voor de tip.
Ik laat de uitkomst weten, wel zo fijn voor als anderen hetzelfde probleem ooit ervaren.

Ps, het lukt me niet plaatjes van de schema’s te uploaden omdat ze te groot zijn etc en ik zit vanaf mijn mobiel te werken dus dat schiet niet op. Maar belangrijkste is hierboven al gezegd.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook