Totaal aantal Berichten: 28
- C5 Aircross 1.6 PT Business Plus EAT8
Het kan zijn dat de accu nog meer geladen moet worden. In mijn handleiding staat ook dat de auto minimaal 8 uur stil moet staan eer het Stop/Start systeem wil werken. 22, 23 en 24 november waren wel heel koude dagen, mijn Stop/Start gaf aan dat het te koud was om te functioneren, maar met hogere temperaturen doet hij het evenmin
Mijn Citroën verleden:
2CV4
2CV6
BX 1.6 TZI Automaat
XM 2.0 16V (LPG)
XM 2.1 12V Diesel
Xantia 1.9 TD Break
Berlingo 1.6 16V Modutop
C5 1.6 HDI Break Ligne Prestige
C5 Aircross 1.6 PT Business Plus EAT8
Totaal aantal Berichten: 1355
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik had ooit een Cactus diesel met stop-start. Verschrikkelijk onrustig systeem, vaak te traag. Op rotonde of kruispunt soms een moment dat je denkt dat een botsing onvermijdelijk is. Ik zou blij geweest zijn als die het niet deed.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
DS7 Performance schreef:Nou, de nieuwe accu zit erin. 70 Ampere. Na wat korte kilometers doet de start/stop het (nog) niet. Waarschijnlijk de temperatuur. De handgrepen van de bestuurdersdeur werkt ook niet. Ik denk dat het nieuwe worden.
Of heeft iemand een ander idee?
Het koude weer helpt zeker niet om het weer snel werkend te krijgen, na het loshalen van de accupolen werkt het ook even niet, ritje naar huis van 10 a 20min. van de garage werkt het niet, de volgende dag werkt het dan pas weer. Heb je voor de zekerheid de procedure uitgevoerd met Diagbox, er is een apart gedeelte voor de accu, daar ga je dan in het reparatie gedeelte en dan accu vervangen.
Totaal aantal Berichten: 2123
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
@Jeroen Simons: ik denk dat je 2 systemen door elkaar haalt. Wat jij beschrijft klinkt meer als adaptieve cruise control of een slechte automaatbak oid in plaats van start/stop waarbij de auto de motor afzet als je stilstaat in z’n vrij
DS7 Performance schreef:Nou, de nieuwe accu zit erin. 70 Ampere. Na wat korte kilometers doet de start/stop het (nog) niet.
Gaat inderdaad niet over adaptieve CC…