Dank voor de reactie.
Ik ben wat dieper gaan zoeken en vind bij de BIS storing P0303
Kun je daar wat mee? Ik hoor het graag!
Gert.
Daarnaast geeft de ABS regel eenheid foutcode P0606.
Waar dat vandaan komt, is mij ook een raadsel. Tot nu toe hebben de remmen foutloos gewerkt…
Wie o wie kan hier wat van maken?
Gert.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
https://www.ziptuning.com/blog/p0606-ecu-processor-fault/
Google is your friend.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
GertS schreef:Tot nu toe hebben de remmen foutloos gewerkt.
Ook zonder ABS werken de remmen inderdaad gewoon zoals het hoort.
Alleen het ABS werkt niet, lees: het verminderen van remkracht bij een slippend wiel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb de indruk dat niet alle foutcodes uitgelezen zijn ? Klopt dat ?
Motor springt helemaal niet aan tijdens het starten of loopt heel even en stopt dan ?
Wel zorgen dat de accu goed geladen is !
P0303 staat voor ontstekingsuitval van cylinder 3. Bij franse motoren is cylinder 1 aan de vliegwielzijde en ik neem aan bij THP motor identiek.
Kan elektrische en mechanische oorzaak hebben : bougie - penbobine - bekabeling/stekker van bobine - water/vocht in de bougieschacht - geoxydeerde stekker penbobine op bougie - vacuumlek tussen cylinderkop/inlaatbuis van cylinder 3.
ABS : Code P0606
Foutcodes uit de 600 serie duiden vaak op een fout in het stuurapparaat en/of kabelwerk aan het destreffende stuurpaaraat.
Vraag : brande het ABS/ESP lampje ? Als dit niet het geval is, deze fout wissen. Zal dan een oude fout zijn.
Alle aanwezige foutcodes opschrijven, voordat ze gewist worden, om er later op terug grijpen te kunnen.
Als er een algemeen probleem met de ontsteking is, wordt cilinder 3 vaak genoemd, tenminste dat is mijn ervaring, staar je dus niet blind op cilinder 3. Met foutcodes ga je hier niet uitkomen, er gebeurt iets wat niet in het MM geprogrammeerd is om te melden als foutcode, het is onmogelijk om elke mogelijke combinatie van fouten te voorspellen of te programmeren in het MM. Je kan het beste met Diagbox de live data uitlezen, wat gebeurt er als je probeert te starten, inspuit druk ok? ontsteking ok? startblokkering vrij? etc etc, het komt dus neer op autotechnische kennis.